مطالبه یارانه‌ای ساختمانی‌ها در آستانه «هدفمندی دوم»

مطالبه یارانه‌ای ساختمانی‌ها در آستانه «هدفمندی دوم»

http://www.bananews.ir/دولت بابت وعده پرداخت یارانه نقدی فاز اول هدفمندی به پیمانکاران ساختمانی بدهکار است؟

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان اعلام کردند: دولت وعده‌ای که برای جبران هدفمندسازی یارانه‌ها داده بود را هنوز پرداخت نکرده و این طلب در کنار بدهی‌های قبلی دولت و افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث شده فعالان ساختمانی، بیکاری را به کار ترجیح دهند.

یک عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی در این باره گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها که باعث تشدید تورم در بخش‌های مختلف شده مشکلات موجود را دوچندان کرده است و به‌رغم قول مساعد دولت در جبران آثار تورمی‌یارانه‌ها و کنترل قیمت‌ها متاسفانه هیچ‌گونه راهکاری برای جبران افزایش قیمت‌ها پیش‌بینی نشده است. به گفته وی اکثر پیمانکاران دارای صلاحیت و فعال در بخش عمرانی به دلیل تورم قیمت مصالح و دستمزد و واقعی نبودن قیمت‌های فهرست بها و تعدیل اعلام شده، عدم پرداخت به موقع مطالبات آنها از طرف دولت وهمچنین بی ثباتی قیمت‌ها بعضا برای چند بار در طول یکسال عملا یا به ورطه ورشکستگی رسیده‌اند یا به دلیل نگرانی‌هایی که دارند در مناقصات شرکت نمی‌کنند و عمدتا بیکاری را به اینگونه کار کردن ترجیح می‌دهند.

محمد خوشنام همچنین تاکید کرد: اجرای مناقصه و واگذاری پروژه‌ها نیز بر اساس فهرست بهایی که توسط دولت تهیه می‌شود صورت می‌گیرد و عموما قیمت‌های درج شده در آن به هیچ عنوان واقعی و مناسب نمی‌باشد.

رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عدم ابلاغ به موقع شاخص‌های تعدیل از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و طولانی شدن زمان ابلاغ آن به بیش از یکسال مشکلات فراوانی را برای جامعه پیمانکاران ایجاد کرده، گفت: وضعیت موجود برای اشتغال نیروی کار در بازار ساخت‌وساز تهدید بزرگی محسوب می‌شود.

 

 

    نظرات