75 درصد پرونده هاي خسارت مشتركان برق رسيدگي شد /رسيدگي به پرونده هاي باقي مانده تا پايان مهر
به گزارش
پايگاه خبري توانير
،دكتر مصطفي رجبي مشهدي با اشاره به اين كه به دو گروه از پرونده ها يا پرداختي به آنها انجام نشده يا خسارتي تعلق نمي گيرد،
افزود: گرو ه نخست مواردي با نقص در پرونده است اما گروه دوم مواردي است كه در تعهد شركت بيمه گر نيست و به اين گروه خسارتي تعلق نمي گيرد.
سخنگوي صنعت برق تاكيد كرد: به مشتركان گروه نخست براي تكميل مدارك اطلاع رساني شده است.
رجبي مشهدي با بيان اين كه : تاكنون بيش از 67 ميليارد تومان خسارت بابت پرونده هاي رسيدگي شده، برآورد شده كه بدون كسر فرانشيز است؛ گفت : اگر فرانشيز را از اين مبلغ كم كنيم، قريب به 50 ميليارد تومان خسارت تعيين شده كه از اين ميزان تاكنون، 30 ميليارد تومان در وجه مشتركين خسارت ديده پرداخت شده و مابقي آن نيز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشتركان به سامانه بيمه است.
سخنگوي صنت برق ياداور شد: با توجه به اين كه برخي از مشتركان همچنان شماره شبا را ارسال نكرده اند، اما با هماهنگي صورت گرفته با شركت بيمه گر، مقرر شد پيامكي به اين گروه از مشتركان ارسال شود تا روند دريافت شماره شبا و پرداخت خسارت ها تسريع شود.
رجبي مشهدي رقم پرداختي مشتركان بابت بيمه را 100 تومان عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: به طور معمول اين ميزان حق بيمه نمي تواند به طور كامل خسارت هاي وارده را جبران كند و به همين دليل ما اميدواريم با همكاري مجلس بتوان ضمن تغيير در اين ميزان، روند پرداخت به خسارت ديدگان را بهبود ببخشيد.
وي ياداور شد: در خصوص بيمه برق، شركت توانير به نمايندگي از شركت هاي توزيع سراسر كشور و با طي مراحل قانوني مناقصه، اقدام به انتخاب شركت بيمه گر مي كند و هيچ منفعتي از اين بابت نصيب صنعت برق نمي شود.
سخنگوي صنعت برق اظهار اميدواري كرد كه شركت بيمه با همكاري مشتركان خسارت ديده حداكثر تا مهرماه به باقي مانده پرونده هاي بيمه رسيدگي و تعيين تكليف نمايد.
نظرات