راه آهن شلمچه - بصره ساخته می‌شود

راه آهن شلمچه - بصره ساخته می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور عراق با ساخت راه آهن خرمشهر - بصره به طول ۳۵ کیلومتر موافقت کرده است، گفت: براساس تفاهم نامه میان ایران و عراق، تعداد پروازها میان ایران و عراق روزانه از ۶ به ۱۲ پرواز می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به تفاهم نامه ایران با عراق در زمینه ساخت ادامه راه آهن شلمچه در کشور عراق، اظهار داشت: با تفاهم نامه ای که میان ایران و عراق صورت گرفت، مقرر شد که کشور عراق از شلمچه تا بصره خط راه آهن بسازد تا راه آهن ایران به عراق و سوریه متصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این خط آهن ادامه راه آهن خرمشهر- شلمچه در ایران است که با ساخت ادامه آن در کشور عراق به طول ۳۵ کیلومتر، می تواند راه آهن ایران، عراق و سوریه را به یکدیگر متصل کند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ساخت این راه آهن در کمیسیون مشترک عراق بررسی شد، اظهارداشت: در این تفاهم نامه ضرب العجلی تعیین نشد اما کشور عراق در خصوص ساخت این راه آهن ابراز تمایل کرده است.

صادقی با اشاره به دیگر تفاهم های انجام گرفته بین ایران و عراق، بیان کرد: در این سفر تفاهم نامه ای در خصوص سفرهای هوایی میان دو کشور به امضاء رسید که بر این اساس تعداد پروازها میان ایران و عراق روزانه از ۶ به ۱۲ پرواز می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفاهم دیگر میان دو کشور، افزود: همچنین مقرر شد که شهروندان عراقی و ایرانی بتوانند با خودروی شخصی میان ایران و عراق تردد کنند.

 

 

    نظرات