تلاش مدیریت شهری برای ایجاد و اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی ترافیکی در کلانشهر اصفهان/ به دنبال ترافیک روان‌تر و هوای سالم‌تر هستیم

تلاش مدیریت شهری برای ایجاد و اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی ترافیکی در کلانشهر اصفهان/ به دنبال ترافیک روان‌تر و هوای سالم‌تر هستیم

    تلاش مدیریت شهری برای ایجاد و اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی ترافیکی در کلانشهر اصفهان/ به دنبال ترافیک روان‌تر و هوای سالم‌تر هستیم 

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دنبال آن هستیم تا با اجرای طرح‌های علمی و کارشناسی ترافیکی همچون خیابان مسجد سید ضمن ترغیب مردم به بهره‌مندی از وسایل حمل‌ونقل عمومی ترافیک روان‌تر و هوای سالم‌تری را در کلانشهر اصفهان شاهد باشیم.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی با بیان آنکه امیدواریم کسانی که به سفر معنوی اربعین رفته‌اند و یا می‌خواهند بروند نایب زیاره ما باشند، اظهار داشت: امروز در ابتدای کار لایحه دو فوریتی‌ای را در رابطه با نامگذاری یک خیابان و یا یک محل به نام حضرت آیت الله ناصری داشتیم که با توجه به پیشنهاد مردمی انجام گرفته و نگاهی که اعضای شورای اسلامی شهر برای رقم خوردن یک اتفاق ارزشمند هم با زبان طرح و با کیفیت مناسب داشتند رخ خواهد داد.

    وی افزود: به موجب آنکه محتوای این اقدام نیازمند کاری کارشناسی شده است دو فوریت آن از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رای نیاورد و مقرر شد تا به صورت عادی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان پیشنهادی در خور برای قدردانی هرچند ناچیز از زحمات این عالم ربانی ارائه شود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون لوایح مطرح شده در جلسه امروز، بیان کرد: دستور نخست ما بحث توافق نامه اعطای امتیاز تراکم در مجموعه خیابان مهرآباد در ازای فروش یک ملک آپارتمانی در خیابان شهید آیت‌الله قدوسی بود که به تصویب اعضای محترم شورا رسید. در ادامه حضور برگزاری مناقصه برای واگذاری تجمیع خدمات نظافت ساختمان‌های شهرداری مطرح شد که با بحث‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته این لایحه نیز به تصویب رسید.

    وی با بیان آنکه نظرات پرتکرار هفته اخیر در رابطه با ساماندهی خیابان ناژوان و خیابان‌های منتهی به آن بود که بخشی از این اتفاق در خیابان باغ فردوس با اصلاح ترافیک صورت گرفته، اظهارداشت: بخش دیگر آن در حال طراحی است اما آن چیزی که مشخص است ظرفیت این مجموعه و بارگذاری ترافیکی بر آن و نوع بهره‌برداری کمتر است. امیدواریم با پیگیری تعیین تکلیف املاک در محدوده ناژوان که در دستور کمیسیون ماده ۵ هست و در آخرین ابلاغ در جریان تعیین تکلیف حدود ۸۰۰ پلاک آن هستیم، محدوده حاشیه اصفهان و خیابان‌های منتهی به ناژوان به سامان می‌رسد که لازمه آن تعیین تکلیف این مجموعه در کمیسیون ماده ۵ است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، بیان کرد: امیدواریم در رابطه با محدوده ناژوان به سرعت تصمیم گرفته شود و شاهد اتفاقات خوب در این محدوده باشیم. همچنین مشکلات مجموعه شهید کشوری به طور مجدد یادآوری شد و مجموعه فرهنگی و مباحث خدماتی و به ویژه موضوع تحقیق و  تفحص به صورت ویژه درحال پیگیری است که امروز از سوی رئیس هیات تذکری در رابطه با تکمیل اطلاعات این پروژه مطرح شد.

    وی با بیان آنکه پس از تحقیق و تفحص و پیگیری موضوعات خدماتی فرهنگی مجموعه همزمان درحال پیشرفت هست تا بخشی از مشکلات این مجموعه کاهش یابد، ادامه داد: عمدتا نگرانی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و به ویژه در حوزه ایمنی است که ما نیز نگرانیم و در تلاشیم تا هرچه زودتر تکلیف این  اشکالات مشخص شود، طبیعی است هنگامی که مسائل در طی سالها پیگیری نشده باشد با انباشتی از مسائل روبرو شویم.

    صالحی بیان کرد: اتفاقی که در این دوره افتاد آن است که پس از ۲۰ سال رفع مشکلات این شهرک  با همراهی مجموعه شهرداری و همه دستگاه‌ها در کمیسیون ماده ۵ طرح شهرک در ماه‌های گذشته مطرح و به تصویب رسید که قدم مثبتی است.

    وی پیرامون اجرای طرح‌های ترافیکی در خیابان مسجد سید گفت: طرح اتوبوس تندرو در آن در حال اجرا است باید مدنظر داشته باشیم که طرح‌های تازه در حوزه کنترل ترافیک و آلودگی هوا به سمت محدودسازی توسط خودروهای شخصی و ترغیب به سمت خودروهای حمل‌ونقل عمومی در حال انجام است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان ا«که طبیعی است اکنون شاید ظرفیت شایسته مردم عزیز اصفهان در حوزه حمل‌ونقل عمومی فراهم نباشد، اظهارداشت: موضوع رینگ ترافیکی چهارم برای هدایت خودروهای آلاینده به سمت خارج از شهر در حال پیگیری است، همچنین پروژه‌های ترافیکی و تقاطع‌های غیر همسطح در سطح شهر اصفهان نیز با جدیت دنبال می‌شود. موضوع خط دو مترو و قطار شهری اصفهان با سرعت کار خود را دنبال می‌کند.

    وی تصریح کرد: بخشی از این سبد نیز موضوع اتوبوسهای‌ تندرو هست که بتوانیم به نقطه‌ای ایده‌آل در فضای حمل‌ونقل برسیم. همچنین نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان باید به صورت همزمان انجام شود تا شاهد کاهش بخشی از بار ترافیکی و آلایندگی مربوط به حمل‌ونقل شهری که بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی آلودگی را به خود اختصاص داده باشیم. طبیعتا اینکه بخواهیم ترافیک روان و شهر با هوای سالم‌تری داشته باشیم، نیازمند تصمیمات سخت است که یکی از این تصمیمات عمل کردن به برنامه‌های علمی در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی است که یکی از فاکتورهای آن محدود شدن خودروهای شخصی است.

    صالحی با بیان آنکه اگر مجموعه خیابان‌هایی مثل مسجد سید و خیابان هشت بهشت که جایگاه ویژه‌ای برای اتوبوس در نظر گرفته است از این تجربه استفاده کنیم، بیان کرد: با اصلاح فرهنگ ترافیکی، با گذشت زمان، با کاهش پارک دوبل و پارک حاشیه‌ای در محل‌هایی که توقف ممنوع و با همراهی با سیاست‌های علمی و کارشناسی شده حوزه ترافیکی می‌توانیم مسیر همراهی با طرح جدید در خیابان مسجد سید را پشت سر بگذاریم.

    وی افزود: با این نگاه و فرهنگسازی مناسب از سوی شهرداری امیدواریم که شاهد روزهایی با ترافیک روان و هوای سالم‌تر در شهر باشیم. مجموعه خیابان مسجد سید در قالب تجربه پیشین باید به آن نگاه شود، همچنین تجربه و گذشته زمان نشان داد که تصمیم برای حرکت به بهره‌گیری از خودروهای حمل‌ونقل عمومی تصمیم درستی است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم گذشت زمان، تسریع اجرای پروژه و کمک دستگاه‌های مختلف به ویژه پلیس راهور برای رعایت قوانین و مقررات محدوده اتوبوس‌های تندرو تجربه موفقیت جدید در خیابان مسجد سید را نصیب شهر اصفهان کند. بخشی از رینگ حمل‌ونقل عمومی باید بدین صورت که شرق و غرب وشمال و جنوب داشته باشد تکمیل شود و با تکمیل شدن خط دو مترو سبد حمل‌ونقل عمومی اصفهان تکمیل می‌شود.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات