استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های عمرانی

استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های عمرانی

http://www.bananews.ir/معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی خواستار استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت در اجرای پروژه‌های عمرانی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سعید حسین‌پور در جلسه شورای فنی استان ضمن شنیدن گزارش اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در مورد مصرف کالاهای فنی استاندارد در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و گزارش عملکرد کمیته کنترل کیفیت مصالح شورای فنی، گفت: اصل مهم در اجرای صحیح همه پروژه‌های عمرانی، استفاده از مصالح باکیفیت و استاندارد است.

وی افزود: بعد از مطالعات، محاسبات و طراحی پروژه‌ها، در مرحله اجرا استفاده از مصالح استاندارد برای جلوگیری از هدر رفت منابع امری ضروری و لازم است که با توجه به حجم بالای تخصیص اعتبارات عمرانی در کشور باید به این امر توجه لازم صورت پذیرد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: رعایت موازین استاندارد در همه زمینه‌ها باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و برای اجرای هرچه بهتر اصول و ضوابط، همه دستگاه‌ها باید به اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کمک کنند.

حسین‌پور افزود: استاندارد مصالح وارداتی نیز باید به صورت مستمر مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

وی با تاکید بر تسهیل فرآیند اخذ استاندارد برای متقاضیان، تصریح کرد: باید برای تسریع در صدور مجوز مطابق با قوانین برای واحدهای مجاز برنامه‌ریزی شود.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی به کمیته کنترل کیفیت مصالح شورای فنی استان ماموریت داد تا با همکاری بخش‌های علمی و دانشگاهی و همچنین بخش خصوصی نسبت به تدوین استانداردهای موردنیاز در زمینه مصالح ساختمانی منطبق با معیارهای ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی کند.

 

    نظرات