احتمال لغو کاربری‌مسکونی زمین‌های دولتی قوت گرفت

احتمال لغو کاربری‌مسکونی زمین‌های دولتی قوت گرفت

http://www.bananews.ir/احتمال لغو یا تغییر مصوبه‌ای که شورای عالی شهرسازی و معماری کشور سه هفته پیش برای زمین‌های متعلق به وزارت راه‌وشهرسازی در داخل تهران، صادر کرد، قوت گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌تهران درباره مصوبه اخیر این شورا مبنی بر تعیین کاربری مسکونی برای همه زمین‌های وزارت راه‌وشهرسازی، گفت: در این مصوبه دو ماه مهلت برای انجام کار کارشناسی درنظر گرفته شده که در صورتی که نتایج کارشناسی، تغییر کاربری همه این زمین‌ها را تایید کند، مجوز مسکونی برای این زمین‌ها صادر خواهد شد در غیراین صورت ممکن است بخشی از این زمین‌ها به کاربری مسکونی مجهز نشود.

علیرضا جاوید در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اعتراض اعضای شورای شهر صرفا به یک بند از مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی بوده است. نمایندگان مردم در شورای شهر تنها به بخشی از مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر اعطای پهنه مسکونی (R) و مختلط (M ـ تجاری و مسکونی) به همه اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی اعتراض کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در متن مصوبه شورای عالی مهلتی برای انجام کار کارشناسی قبل از تغییر کاربری اراضی وزارت راه‌وشهرسازی ذکر شده است، خاطرنشان کرد: در متن این مصوبه آمده است که کمیسیون ماده پنج با همکاری شهرداری تهران و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ظرف دو ماه کار کارشناسی، تصمیم نهایی درباره این تغییر پهنه‌بندی‌ها را اتخاذ کند.

جاوید با بیان اینکه طی دو ماه آینده همه اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی بررسی و در خصوص پهنه آنها تعیین تکلیف خواهد شد، افزود: به این ترتیب بر اساس نظام پهنه‌بندی موجود، درباره اراضی دولتی نیز تصمیم‌گیری می‌شود. معاون شهرسازی شهردار تهران با اشاره به اینکه پس از انجام کار کارشناسی درباره سرنوشت کاربری اراضی متعلق به وزارت راه‌وشهرسازی تصمیم‌گیری خواهد شد، تاکید کرد: به این ترتیب احتمال دارد که برخی زمین‌های متعلق به وزارت راه و شهرسازی پس از طی مراحل کارشناسی، در پهنه مسکونی و مختلط قرار نگیرد.

شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اخیرا در جریان تصویب نهایی طرح تفصیلی جدید تهران بعد از آنکه مطلع می‌شود زمین‌های دولتی اغلب در پهنه سبز قرار گرفته‌اند و امکان ساخت‌وساز مسکونی برای آنها وجود ندارد، دستور تغییر کاربری این زمین‌ها را صادر می‌کند که این مصوبه طی چند روز گذشته با مخالفت اعضای شورای‌شهر تهران روبه‌رو شد.

 

 

    نظرات