دستاوردهای راه و شهرسازی دولت در قزوین

دستاوردهای راه و شهرسازی دولت در قزوین

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ساخت ۷۴ کیلومتر آزاد راه، ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و آسفالت ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی از دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم در استان قزوین بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد نادر محمدزاده در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت که به مناسبت صدمین سفر استانی دولت در سرای سعدالسلطنه قزوین برپا شد، با تشریح دستاوردهای دولت در این بخش گفت: در مجموع، سه سفر هیات دولت به استان قزوین ۴۷ مصوبه در بخش راه و ترابری داشت که مهم‌ترین دستاوردهای این مصوبات ساخت ۷۴ کیلومتر آزاد راه، ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و آسفالت ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در ادامه با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های به بهره‌برداری رسیده طی سال‌های اخیر در بخش راه و ترابری این استان اظهار کرد: آزاد راه قزوین – رشت و بزرگراه‌های قزوین - تاکستان، قزوین – بوئین‌زهرا، بوئین‌زهرا – اشتهارد، تاکستان – آبگرم – رزن و بخش‌هایی از مسیرهای قزوین – کورانه و بوئین‌زهرا – سه راهی رحیم آباد از جمله دستاوردهای دولت نهم و دهم بوده است.

محمدزاده افزود: همچنین جاده قزوین – الموت – تنکابن، بزرگراه‌های شامی شاپ - ابهر، بوئین‌زهرا - سه راهی رحیم آباد، بوئین‌زهرا - ساوه، سه راهی دانسفهان – شامی شاپ و طرح ارتقای جاده ضیاء آباد – آبترش و طرح بهسازی و روکش آسفالت آزاد راه قزوین – کرج – زنجان از دیگر طرح‌های مهمی است که هم‌اکنون در بخش راه و ترابری استان قزوین در دست اجراست.

وی در ادامه با تشریح دستاوردهای دولت در بخش مسکن و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۱ هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین در دست ساخت است که از این تعداد تاکنون ۱۰ هزار واحد آن افتتاح شده است. مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین با تشریح مراحل تحویل واحدهای مسکونی مهر در استان قزوین تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته امسال ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در سه مرحله افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود.

محمدزاده، در خصوص اجرای طرح‌های شهرسازی در استان قزوین هم گفت: از مجموع ۲۵ شهر استان، هم‌اکنون ۱۳ شهر دارای طرح جامع مصوب است و طرح جامع بقیه شهرهای استان هم در حال طی مراحل نهایی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: طرح جامع شهری قزوین تهیه و تمام شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده که با انجام این طرح قزوین در کنار ۵ کلان‌شهر دیگر کشور ششمین شهری محسوب می‌شود که دارای طرح مجموعه شهری است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش اظهار کرد: طرح امکان سنجی قطار شهری هشتگرد – محمدیه اجرا شده و امسال بودجه اجرایی و فاز دو عملیاتی آن در ردیف بودجه کشور قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت قزوین به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت در استان یاد و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته امسال بیمارستان ۶۴ تختخوابی تاکستان و ۳۲ تختخوابی آبیک در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته محمدزاده هم‌اکنون ۳۶ طرح عمرانی در استان قزوین با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و ۷ طرح عمرانی در شهرک مهرگان با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

 

 

    نظرات