نحوه تعامل با نسل جدید باید تغییر کند

نحوه تعامل با نسل جدید باید تغییر کند

    نحوه تعامل با نسل جدید باید تغییر کند

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز هرم سنی جمعیت جوان ما به سمت میدان‌داری دهه ۷۰،۸۰، و حتی ۹۰ است که نه انقلاب را دیده، نه دفاع مقدس و نه مبارزات دهه ۶۰ با گروهک‌ها را، باید قبل از لشکر ربات‌های مجازی، کهنسالان آلبانی نشین و سربازان سعودی، متولیان حوزه نوجوان و جوانان با به روز کردن ابزارها و برنامه‌ها برای این نسل بگوید و گفته‌هایش را بشنود.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در نطق میان‌دستور پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در روزهای هفته گرامی‌داشت دلاورمردی‌ها و حماسه آفرینی ۲۵۰ هزار شهید بزرگمردان و بزرگ زنانی هستیم که روز به روز با نمایان شدن میوه‌های این جهاد در میدان استقلال، امنیت و اقتدار، ارزش آن از خودگذشتگی‌ها بیشتر نمایان می‌شود اما امروز تکلیف یادگاران آن دوران و نسل جدید انقلاب اسلامی در قبال این جهاد و جهادگران چیست؟

    وی افزود: جهاد تبیین تکلیف قطعی و فوری امروز فرماندهان دیروز و افسران امروز انقلاب اسلامی است که هم باید روایت دقیق و هنرمندانه از دفاع مقدس و بزنگاه‌های انقلاب اسلامی را به دست نسل جدید برساند و هم از تحریف و بازنمایی واقعیت در تاریخ دیروز و امروز ایران جلوگیری کنیم تا مبادا تاریخ و پیچ تاریخی امروز را طور دیگری برای فرزندان امروز ایران روایت کنند و البته یک تلاش عینی و همه جانبه برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در عرصه جنگ سخت، نرم، اقتصادی و امنیتی باید صورت پذیرد تا بخشی از دین خود را به خون شهدای والامقام که جان خود را در راه استقلال و آبادانی ایران اسلامی فدا کردند ادا کنیم.

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید بدانیم مسیری که به برکت خون شهدا در آن گام نهادیم مسیر پر مخاطره‌ای است که دست خوش سنگلاخ‌ها، بیراهه‌ها و باد و طوفان‌هایی است که به عنوان طبیعت یک مسیر سخت رو به قله برای آن باید تجهیز باشیم.

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جور دیگری به حوادث این روزها بنگریم، گفت: ما باید در پس اتفاق‌هایی که در جامعه با محوریت نسل جدید رخ می‌دهد ورای معلول، علت‌ها را بجوییم تا مبادا زخمی از یک برخورد نادرست تبدیل به یک چرخه معیوب شده و زمینه را برای سوء استفاده فراهم کند.

    وی خاطرنشان کرد: نسل جدید ایران بیشتر از مرور خاطرات و تجربه گرایی نیاز به گفت‌وگو و شنیدن دارد، باید قبل از اینکه لشکر ربات‌های مجازی، کهنسالان آلبانی نشین و سربازان سعودی و ملکه سابق استعمارگر ادای شنیدن این صدا را در بیاورند متولیان حوزه نوجوان و جوانان با به روز کردن ابزارها و برنامه‌ها برای این نسل بگوید و گفته‌هایش را بشنود.

    صالحی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که این کشور و انقلاب بر پایه مردم و ارزش‌هایش به مسیر دشوارش ادامه خواهد داد، گفت: اما شاید تلنگری دوباره باشد که مخاطب ما نسل اول و دوم انقلاب نیست و باید در محتوا و ابزار تعاملات با نسل جدید تحولی شگرف صورت گیرد تا سوء استفاده از اعتراضات گروه‌هایی از مردم از سوی سیل گسترده دشمنان در کمین با پنجه‌های پنهان و پیدایشان تبدیل به یک توقف‌گاه پرهزینه برای پیشرفت کشور نشود.

    وی تصریح کرد: هرچند که تعدی به امنیت و معیشت مردم در هر مدلی محکوم است و بسترهای رها و اظهارات غیرمسئولانه هر قشری که هیزمی بر آتش است باید به صورت جدی و قوی پیگیری شود. باید تلاش کنیم ارزش‌ها، آرمان‌ها و تاریخ عظیم کشور را با شیوه‌های اقناعی و هنرمندانه به نسل جدید منتقل کنیم تا خود از صمیم قلب حافظ و میراث دار این داشته‌های ارزشمند باشند. البته قاطبه نسل‌های این کشور معتقد قلبی به مقدسات و برای آن ارزش قائل هستند.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این راه عظیم که از حضرت خاتم تا انقلاب اسلامی آغاز شده مسیری نیست که در ادامه آن بخواهیم کوتاه بیاییم اما لازم است ابزار و ملزومات آن را به همراه داشته باشیم.

    وی با تبریک حلول ماه پربرکت ربیع الاول و آرزوی قبولی عزاداری‌ها و تلاش‌های مردم عزیز در برگزاری پرشور عزاداری ‌های محرم و صفر، گفت: همچنین با تقدیر از تلاش‌های بخش‌های مختلف شهرداری در همراهی با آیین‌های مردمی لازم است با همان توان و با خلاقیت بیشتر در ایام شادی و روزهای پیشرو، به نشاط شهر و شهروندان تمرکز شود تا در شادی اهل بیت علیهم السلام هم به تکالیف خود عمل کرده باشیم.

    صالحی با بیان اینکه از این پس، بخش پایانی نطق را به بخشی از اتفاقات مثبت و منفی مجموعه مدیریت شهری قرار خواهم داد، اظهار کرد: اول مسئله پیوست فرهنگی با گذشت یک سال از آخرین جلسه میز فرهنگ با حضور شهردار محترم همچنان بدون نتیجه است و نه در سال ۱۴۰۱ و نه در قدمات بودجه ۱۴۰۲ خبری از نسخه نهایی برای فعال شدن این پیوست‌ها دیده نمی‌شود، این در حالی است که پیوست‌های فرهنگی اجتماعی جزو تاکیدات بودجه‌ای و راهبردهای بودجه ۱۴۰۱ شورای شهر بوده است.

    وی ادامه داد: دوم، سامانه سیگما در آخرین به روزرسانی خود اطلاعاتی را در بخش‌های مختلف در اختیار قرار داده که به نظر می‌رسد نیاز به تامل دارد، درباره میزان منفی و مثبت بودن آن قضاوتی ندارم اما لازم است معاونت برنامه ریزی در تحلیل و در قیاس با سال گذشته و ادوار قبل تحلیل و پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام داده و پاسخ مقتضی را ارائه کنند.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شاخص SPI پروژه‌های عمرانی تا این لحظه عدد ۵۲.۹ را نشان می‌دهد که بر این اساس ۳۳۱ پروژه در وضعیت بحرانی قرار دارند. ۹۸ پروژه در وضعیت اخطار و ۲۵۱ پروژه هم در وضعیت مطلوب قرار دارند. نکته مهم این است که در ۸۹ درصد از پروژه‌ها هنوز اطلاعات به روز نشده است.

    وی افزود: در شاخص MSP یا پیشرفت برنامه‌ای و واقعی، در بخش پیشرفت برنامه‌ای عدد ۱۷.۶ درصد را شاهد هستیم اما در پیشرفت واقعی عدد ۹.۸ درصد است.

    صالحی گفت: شاخص SPI برای محلات ۴۵.۹ درصد است که شامل ۵۹ پروژه نامطلوب، ۲۰ اخطار برای پروژه‌ها و ۶۵ پروژه بحرانی است و پیشرفت برنامه‌ای و واقعی به ترتیب عدد ۲۸.۳ و ۱۳.۲ را نشان می‌دهد.

    وی تصریح کرد: در حوزه بودجه اعتبار تخصیص یافته به اعتبار مصوب ۵۰ درصد از بودجه در شرایط کنونی، ۴۷ درصد را نشان می‌دهد، در بخش تامین اعتبار به تخصیص عدد ۹۲ درصد را شاهد هستیم که عملکرد مطلوبی به نظر می‌رسد، در نهایت بخش عملکرد به تامین اعتبار عدد ۴۶ درصد را نشان می‌دهد یعنی نیمی از ۵۰ درصد را تخصیص داده‌ایم و نیمی از آن را عملکرد داشته ایم.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: از رئیس شورا تقاضا داریم ضمن اخذ گزارش‌ها، همراه با معاونت برنامه ریزی در جلسه مشترک با شهردار محترم موارد مطروحه را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

    وی با اشاره به اتفاقات مثبت نیز گفت: اول از همه از همراهی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و مناطق شهرداری را با مردم در ایام عزاداری تشکر می‌کنم. دوم، باید قدردانی کرد از تلاش‌هایی که در حوزه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان انجام شده که ضمن حفظ سلامتی مردم و ارتقا اعتبار مدیریت شهری با نگاه پیشگیرانه به حوزه ایمنی در تجهیزات تحت مدیریت وظایف را دنبال کرده و در مجموعه‌هایی نظیر شهر رویاها و تله سیژ نژوان شاهد تلاش‌های بومی و بین المللی برای ارتقای ایمنی این تجهیزات پیش از فرا رسیدن موعد مقرر هستیم.

    صالحی خاطرنشان کرد: نکته سوم این که تجربه چند روز غیرتعطیل نشان داد که تلاش‌ها و ابتکار عمل حوزه حمایت حمل و نقل برای کنترل شرایط بحرانی اول مهر بعد از ۲ سال کرونایی تا این لحظه موثر بوده و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی و نیز خلاقیت در استفاده از راهکاهای قانونی شرایط نسبتا کنترل شده تری را رقم زده که جای خدا قوت دارد. البته از تلاش‌های همه بخش‌ها نظیر معاونت مالی اقتصادی نیز در این مسیر نیز تقدیر به عمل می‌آوریم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات