قهرمان‌های سرخ‌پوشی که شب و روز ندارند!

قهرمان‌های سرخ‌پوشی که شب و روز ندارند!

وحید یوسفی - شهریار تبریز: آتش نشان بودن تنها یک شغل نیست زیرا برای حفظ سلامت و جان شهروندان از آتش سوزان حریق چیزی به اسم شب و روز برایشان نمی توان تصور کرد.

این شغل بیشتر از هر چیزی نیازمند عشق به هم‌نوع است. آتش نشانان همچون پروانه‌هایی‌عاشق دست به قمار عشق می‌زنند تا جان کسی به خطر نیفتد. قماری که آن سرش ناپیداست. هرچند قلم یارای نگارش رشادت‌های این قشر را ندارد اما به قدر وسع خویش برای گرامیداشت از قهرمانان شهر قلم‌فرسایی می‌کنیم.

در تقویم رسمی کشور، ۷ مهر مصادف با روز آتش‌نشانی و ایمنی است. صالح امانی یکی از دلیرمردان شجاع آتش‌نشانی تبریز است که اردیبهشت ۱۴۰۰ برای نجات شهروند تبریزی گرفتار در حریق طی عملیات آتش نشانی وارد منزلی در کوی فردوس تبریز شده و کودک و پدرش را از مرگ حتمی نجات می دهد ولی در این سانحه خودش مصدوم می‌شود و بیش از هفت ماه در کما می‌ماند.

جوانی که در هنگام حادثه ۲۸ سال داشت تا اینکه به هوش می‌آید اما کماکان به شکل زندگی نباتی به حیاتش ادامه می‌دهد. ۱۷ ماه از این اتفاق سپری شده است و قریب به یک سال است صالح از بیمارستان مرخص شده است. او این روزها در خانه پدری و با نوازش‌های مادر روزگارش را سپری می‌کند.

حالا همه در انتظار معجزه‌ای برای بهبود حال آتش نشان جوان هستند. پسری که باید دوباره راهی ایستگاه آتش نشانی شود تا شاید جان شهروندان بیشتری را از  آتش حوادث نجات دهد.

زبان، توان قدردانی از آتش‌نشان هایی مانند صالح امانی را ندارد چراکه این قشر، جان خویش را بی هیچ توقعی برای حفظ سلامت شهر فدا می‌کنند. امید است بتوانیم قدردان محبت های بی منت این عزیزان باشیم.

رشادت‌ها و ایثارگری‌های این بزرگمردان شهر پایانی ندارد و همه باید قدردان این مردان بی‌ادعا باشیم و دست دعا برای سلامت تک تک شان به سوی آسمان بگشاییم و در این پنجشنبه که مقارن با روز آتش نشانی و ایمنی است فاتحه و صلواتی برای شادی روح آتش نشانانی که جایشان همیشه در کنار ما خالی است، نثار کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات