شهروندان تبریز امسال سوار مترو می‌شوند

شهروندان تبریز امسال سوار مترو می‌شوند

http://www.bananews.irدستیار ویژه رییس‌جمهوری در سفر به تبریزگفت: همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا طرح بزرگ قطار شهری تبریز تا پایان سال‌جاری به ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر پیوسته و به مردم این شهر خدمات ارائه کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی‌اکبر مهرابیان در حاشیه دیدار از طرح قطار شهری و ایستگاه‌های آن در تبریز افزود: خوشبختانه با کوشش مدیر و دست‌اندر‌کاران متروی تبریز طرح قطار شهری تبریز پیشرفت قابل قبولی داشته و امیدواریم قطار شهری تبریز در دو مرحله در سال‌جاری از میدان ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت (شهرداری) راه‌اندازی شود.

وی در ادامه شهرداری تبریز را مکلف کرد محدوده ایستگاه ۱۰ واقع در میدان بزرگ شهید بهشتی (منصور سابق) را برای اجرای عملیات عمرانی فنس کشی کرده و اقدامات لازم را برای تملک اراضی محدوده ایستگاه ۱۱ (واقع در میدان ساعت) سریع‌تر به انجام رساند.

در این دیدار مهدی انصاری، مدیرعامل متروی تبریز نیز گفت: طرح قطار شهری تبریز شامل ۳ خط به طول ۶/۶۴ کیلومتر و دارای ۶۲ ایستگاه خواهد بود که هم‌اکنون حدود ۸ کیلومتر از خط یک این طرح به صورت تونل عمیق طراحی شده و با دو دستگاه حفاری TBM در عمق ۱۶ الی ۲۵ متری در حال حفاری است.

استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه واگن‌های متروی تبریز در زمستان سال‌جاری به تبریز وارد می‌شود، گفت: راه‌اندازی خط اول مترو از ایستگاه ائل گلی تا میدان ساعت تحول بزرگی خواهد بود که شرایط جدیدی را برای کلانشهر تبریز فراهم می‌کند.

 

 

 

 

 

    نظرات