پوستر سومین جشنواره ادبی مادرانه رونمایی شد

پوستر سومین جشنواره ادبی مادرانه رونمایی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ادبی مادرانه «نامه‌ای به بانو فاطمه زهرا (س)» با حضور راحله حاجیان مشاور شهردار ساری در امور بانوان و خانواده، زهرا سادات پیشنمازی مدیر حوزه علمیه نرجس ساری، رحیمی مشاور فرماندار ساری در امور بانوان، امراریان مشاور بانوان آموزش ‌و پرورش ناحیه2 ، اعضای کارگروه بانوان و خانواده شهرداری و تعدادی از فعالان فرهنگی اجتماعی در فرهنگسرای عفاف و حجاب شهرداری ساری در بوستان خانواده برگزار شد.

زهرا سادات پیشنمازی مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس ساری ضمن تقدیر از تداوم این اقدام فرهنگی مذهبی شهرداری ساری و با تأکید بر تحقق سیره فاطمی، گفت: برای شناخت دقیق و جامع جایگاه زن و عفاف و حجاب باید به سراغ حضرت فاطمه زهرا (س) رفت چراکه عفاف و حجاب و الگوی بانوان بدون شناخت عملکرد دینی ابعاد شخصیتی حضرت صدیقه طاهره (س) امکان‌پذیر نیست و این امر با مطالعه و تحقیق درست محقق می‌شود.

پیشنمازی افزود: هویت زن مسلمان و آرمان‌های مادرانه، بر اساس معیارهای مذهبی و معنویت خواهی حضرت فاطمه زهرا (س) پیوندی تنگاتنگ دارد و شناخت دقیق این ویژگی‌ها، نیازمند بازشناسی اندیشه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی همچنین با اشاره به نقش تعیین‌کننده زنان جامعه اسلامی در راستای تحکیم بنیان خانواده و امنیت جامعه، گفت: تفکر و معیار حیات حضرت فاطمه زهرا (س) در جهان معاصر، برای بانوان مسلمان اهمیت بسیاری دارد.

پیشنمازی افزود: عفاف و حجاب ضمانت‌بخش یک زندگی سالم خانوادگی اجتماعی است.

همچنین راحله حاجیان در این آیین با بیان اینکه در این جشنواره ترویج و سیره زندگی حضرت زهرا (س) را هدف‌گذاری کردیم، اظهار کرد: جشنواره مادرانه نخستین بار در شهرداری ساری برگزار شد و دبیرخانه آن نیز در این شهرداری شکل گرفت.

حاجیان به حمایت جواد طالبی شهردار ساری از جشنواره مادرانه اشاره کرد و گفت: امسال نیز سومین جشنواره مادرانه با محورهای بصیرت و بینش فاطمی، اخلاق و معرفت فاطمی، عبادت و زهد فاطمی، حجاب و عفاف فاطمی، ولایت‌پذیری و جهاد فاطمی و نقش زن و مادر در اجتماع برگزار می‌شود.

مشاور شهرداری ساری در امور بانوان و خانواده افزود: این جشنواره دارای سه رده سنی هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و 18 سال به بالابرگزار می‌شود که در پایان از ۳۰ برگزیده جشنواره تجلیل به عمل می‌آید.

حاجیان ادامه داد: بنا داریم در سال‌های آتی این جشنواره را در سطح ملی و منطقه‌ای برگزار کنیم تا ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) و شیوه زندگانی آن حضرت در سطح وسیع‌تر ترویج و تبیین شود.

وی ادامه داد: ترویج سیره و منش حضرت زهرا (س) موجب تعالی شخصیت زنان در جامعه می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات