بازدید از طرح ها و واحدهای صنعتی شهرستان گلپایگان

در سفر سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به شهرستان گلپایگان؛

طرح توسعه شهرک صنعتی گلشهر و گلپایگان، کارخانه پتروشیمی و برخی دیگر از واحدهای صنعتی این شهرستان، مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گلپایگان، احمدرضا لاهیجان زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در سفر خود به شهرستان گلپایگان در روز یکشنبه مورخ 8 آبان ماه 1401، به بررسی طرح ها و بازدید از برخی واحدهای صنعتی این شهرستان پرداخت.

لاهیجان زاده اظهار داشت: مردم گلپایگان قدر محیط‌زیست پاک و سالمی که در آن زندگی می کنند را بدانند، بسیاری از منابع که طی سالیان گذشته ازبین رفته اند، از سرمایه های ملی جبران ناپذیر کشور بوده اند.

وی ضمن یادآوری فجایع محیط زیستی همچون از دست رفتن سواحل شمال کشور، ورود فاضلاب به دریاها، تغییر کاربری و تخریب بخشی از جنگل های هیرکانی، برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی، تخریب کویر مرکزی، دشت کاشان و فلات مرکزی ایران و پدیده فرونشست، بیان کرد: اگر از سال ها قبل این تفکر وجود داشت که تمام مسائل اجتماعی و زیرساخت‌ها به آب، خاک و هوا بر می‌گردد، اکنون در این شرایط بحرانی نبودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در بخشی دیگر از صحبت های خود به نواقص موجود در تصفیه‌خانه احداث شده در کشتارگاه گلپایگان ازجمله مشکل ورود خون آبه به سیستم و لزوم برطرف شدن آن و استفاده از آب تصفیه شده برای توسعه فضای سبز آن مجموعه، اشاره کرد. وی درخصوص ساختمان نیمه کاره رها شده اداره محیط زیست شهرستان، افزود: در سال 1390 کلنگ شروع احداث ساختمان اداری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان زده شد، اما با گذشت نزدیک به 12 سال از این موضوع، ساختمان 300 متری درنظر گرفته شده برای این اداره هنوز ساخته نشده است و حدود 10 سال به همین صورت رها شده است و نیاز به عزم و جذب اعتبارات ویژه دارد.

در پایان این سفر که با حضور فرماندار، معاونین محیط زیست انسانی و محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان و برخی از مسئولان این شهرستان انجام شد، ضمن برگزاری نشست خبری به پرسش های خبرنگاران در حوزه محیط زیست پاسخ داده شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات