طرح مشکلات جامعه عمرانی با حضور استاندار جدید خوزستان

طرح مشکلات جامعه عمرانی با حضور استاندار جدید خوزستان

به گزارش روابط عمومی انجمن شرکت های عمرانی خوزستان ؛ صادق خلیلیان استاندار جدید خوزستان در اولین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با فعالان این بخش دیدار و گفت و گو داشت.

در این دیدار رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان گفت: بیاییم یک تذکر بدهیم اول به خودمان بعد به کلیه مسئولین استانی و کشور ؛ چرا که جامعه عمرانی به واقع در حال احتضار است؛ در حال حاضر شرایط به این شکل  است که مقاومت در مقابل برخی از بی عدالتی ها مساوی از بین رفتن است و اصرار بر احقاق حقوق خود نیز به معنی برچسب خوردن است حالا قصاوت با شما!

علی طاهری بیان کرد: چه اتفاقی برای جامعه عمرانی استان افتاده است؟ سوال اینجاست چگونه می توانند با مشکلات و دغدغه های بخش عمرانی آگاه شوند؟ بجز اینکه از نزیک با نمایندگان آنها گفت و گو کنند؟ حالا اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم بجز جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که آنهم گاها بدون حضور افراد واجد حق رای برگزار می شود ، آیا جلسات دیگری از سوی سایر نهادهای ذی ربط مانند استانداری، معاونت عمرانی استانداری ، سازمان مدیریت و دیگر ارگان ها و ادارات کل مرتبط برگزار می شود؟

وی افزود: شاید عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که بعضا دیدن مدیران کشور مانند معاونین وزرا و ... راحت تر از دیدن مدیران استانی در خوزستان است.
به نظر شما آیا با چنین وضعی بازهم می توان به راحتی که چه عرض کنم می توان با دغدغه کمتر پیمانکاران در پروژه های عمرانی حضور پیدا کنند؟

طاهری گفت: نیازی به گفتن ندارد که ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاری دارد و کارهای عمرانی و خدماتی بیشترین میزان سرمایه را برای ایجاد اشتغال نیاز دارند آنهم در استانی مانند خوزستان که علی رغم بسترهای خدادادی بی شمار و غنی متاسفانه در رتبه دومین استان با میزان بالاترین نرخ بیکاری جا خوش کرده است!

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی جامعه عمرانی، یادآور شد: در کنار این موارد وقتی سدهای عریض و طویل مالیاتی و بیمه ای را هم به لیست مشکلات جامعه عمرانی بیافزاییم خواهیم دید بخش خصوصی میلی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان خوزستان ندارد و از سوی دیگر بخش دولتی نیز بیش از این ظرفیت بکارگیری نیروی انسانی را ندارد به همین دلیل آمار بیکاری و البته مهاجرت در استان تماما صنعتی خوزستان بالا است.

طاهری خطاب به استاندار خوزستان بیان کرد: جناب آقای دکتر خلیلیان همانگونه که شما هم فرموده بودید یکی از مهمترین دغدغه هایتان در این استان موضوعات اشتغال و بیکاری است؛ ما هم به خوبی میدانیم بیکاری چه پیامدهای اجتماعی مخربی را برای استان و کشور در پی دارد... به جرات می توان گفت راه حل بهبود دهنده این شرایط تنها و تنها تقویب و حمایت از بخش خصوصی بخصوص فعالان عمرانی استان خوزستان است.

وی گفت: مدیران ما باید بدانند با ادامه روند فعلی حاکم بر بخش خصوصی صرفا آنها را به سمت کوچک و کوچکتر شدن و نابودی هدایت می کنند.
در حال حاضر ایرادات و تخلفات بسیار در زمینه فعالیت ما و همکارانمان وجود دارد که باید برطرف شوند، به یاد داشته باشیم عدالت باید برای همه باشد و همه فعالان بخش خصوصی باید به یک چشم دیده شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان خاطر نشان ساخت: بنا نیست اگر ما حرفی خلاف رای یک مسئول بزنیم حذف شویم و به راحتی رو نام ما خط خورده شود. باید آستانه تحمل مسئولین بالا برود و تحمل شنیدن صدای آنهایی که در خط مقدم جبهه اقتصادی قراردارند را بشنوند. مسئولین ما باید به سرزمینمان به شهرمان به کشورمان غیرت و حمیت داشته باشند و به سرنوشت و حیات فعالان بخش خصوصی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی اظهار داشت: جناب آقای دکتر خوزستان ما و شما امروز شدیدا نیازمند جذب و حمایت و البته حفظ سرمایه گذاران و فعالان عرصه عمرانی است چیزی که حقیقتا تا به امروز بشدت ضعیف بوده و پیامدهای آن را از حال و روز این استان می توان مشاهده نمود.

طاهری یادآور شد: مدیران ما نباید دچار روزمرگی و بی تفاوتی باشد و در برابر حیات و ممات شرکت های پیمانکاری منفعل باشند این کار عین سم است و زیانبار؛ آقای استاندار اگر امروز و در همین دیدار مسئولین ما عمق بحران شرایط بخش خصوصی را درک کرده باشند ما فعالان این بخش می توانیم به آینده امیدوار باشیم و شاید بتوانیم در همین جلسه تصمیماتی مهم را برای آینده اخذ نماییم؛ البته آنچه نباید از قلم بیفتد این است که تصمیم گیری برای اقتصاد غیردولتی و بخش خصوصی بدون نظرخواهی و حضور آنها مطمئنا درست نیست و نمی تواند نتیجه دلخواهی را به دنبال داشته باشد.

طاهری در پایان گفت: با روی کار آمد دولت انقلابی و حضور مدیران کارکشته و توانمندی مانند جنابعالی ما بیش از پیش به آینده امیدوار شده ایم امیدوارم این امیدواری با اقدامات شایسته شما استمرار داشته باشد. در همین فضا آمادگی خود به نمایندگی جامعه عمرانی و پیمانکاران آن را خدمت حضرتعالی اعلام نموده و انشالله با موافقت و نظر مساعد شما در جلسه ای دیگر نسبت به برنامه ها و همکاری های متقابل در خدمتگزاری به برنامه های شما حاضر و آماده هستیم.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    منبع خبر

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان یک انجمن می باشد

      نظرات