رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از موافقت و مخالفت ها با تعریض خیابان ارتش خبر داد

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از موافقت و مخالفت ها با تعریض خیابان ارتش خبر داد

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان مخالف و ارتش موافق تعریض خیابان ارتش در شرایط فعلی هستند .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ دکتر رضا حسنی صفت روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر که با حضور خبرنگاران انجام شد اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و امیر شاطری فرمانده ارشد آجا، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند با موضوع اراضی پادگان برگزار شد.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده در تیرماه، تعریض خیابان ارتش، بازگشایی خیابان‌های معلم و عدل و 6 متر خیابان شهید قرنی به سمت پادگان مطرح شد.

وی گفت: بر اساس نظر اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند اعلام شد که یک لاین خیابان ارتش از چهار راه غفاری تا میدان ابوذر در زمین‌های ارتش قرار گیرد که فرمانده ارشد آجا در استان با این موضوع موافقت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: فرمانده ارشد ارتش در استان، خواستار دریافت زمین معوض از طرف دولت در قبال آن به ارتش و ساخت اعیان تخریب شده توسط شهرداری و شورای شهر شد.

دکتر حسنی صفت با بیان اینکه شورا و شهرداری با این خواسته ارتش موافقت کرد، از مخالفت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی با انجام این کار خبر داد.

وی با تشکر از امیر شاطری فرمانده ارشد آجا در استان بیان داشت: در جریان این جلسه فرمانده ارتش چندین مرتبه اعلام کرد ارتش خواستار ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشرفت بیرجند است.

وی ادامه داد: مخالفت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی با این موضوع عجیب بود و هرچه دلایل مختلفی را برای ضرورت ایجاد زیرساخت‌های شهری در این زمینه بیان کردیم، باز هم با انجام آن مخالفت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه در سال‌های قبل چنین بیان شده بود که ارتش حق مردم بیرجند را در ارتباط با زمین‌های پادگان تضییع کرده  ضمن عذر خواهی از ارتش در این خصوص ادامه داد: این مسیر تنها محور شرقی _ غربی است که مسافران سیستان و بلوچستان در آن تردد می‌کنند که اگر تعریض شود تردد این مسافران از داخل شهر منافع زیادی برای مردم خواهد داشت.

دکتر حسنی صفت افزود: از طرف دیگر افرادی هم که در واحدهای مسکونی زعفرانیه ساکن خواهند شد، برای تردد از خیابان ارتش استفاده خواهند کرد و خیابان‌های شمالی و جنوبی نیز به خیابان ارتش وصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مخالفان با اجرای طرح تعریض خیابان ارتش، نبود ترافیک در شرایط فعلی در خیابان ارتش را دلیل مخالفت خود در این باره اعلام کردند اذعان داشت: با توجه به طرح جامع ترافیک بیرجند که ۱۵ مهر ۱۳۹۹ در استان مصوب و در وزارت کشور مراحل آن در حال انجام است، دو خط بی آر تی یکی از دانشگاه بیرجند تا مهر شهر و دیگری تا میدان شهدای عبادی اجرا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه این کار طی ۱۵ سال باید اجرایی شود، گفت: در پنج سال اول، اصلاح معابر و یک‌طرفه کردن خیابان‌ها باید انجام شود.

دکتر حسنی صفت یادآور شد: برای حل مشکل حمل و نقل عمومی، هفت تقاطع غیر هم سطح باید احداث شود که در خیلی از این خیابان‌ها ترافیک زیادی وجود دارد و به گفته رئیس پلیس راهور استان چهار راه غفاری، میدان سوم مدرس، تقاطع خیابان شهید نواب صفوی و شهید مفتح و ترافیک زیادی دارند.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در تصادفات بیرجند فوت شده‌اند که موتورسواران ۴۸ درصد و عابران پیاده ۳۷ درصد در این تصادفات نقش داشته‌اند.

وی با بیان این که ۶۷ درصد تصادفات در بیرجند افزایش یافته است، اظهار کرد: متأسفانه راه و شهرسازی هزار هکتار از زمین‌های ارتش را گرفته و پول فروش آنها را با وجود این که خراسان جنوبی استان سی و یکم از نظر زیرساخت‌ها است برای تهران فرستاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به این که تعداد زیادی درخت در زمین‌های پادگان قطع شده است، ادامه داد: برای این که مشخص شود ارتش یا راه و شهرسازی درخت‌های مورد نظر را قطع کرده است، به مرجع قضایی شکایت شده که در حال رسیدگی است.

در این جلسه شورای شهر بیرجند برای دومین بار استیضاح شهردار مطرح شد که با حضور ۹ نفر از اعضای شورا به رأی گذاشته شد و پس از رأی‌گیری مخفیانه، ۵ نفر به استیضاح رأی موافق و ۴ نفر نیز رأی مخالف دادند که بدین ترتیب، دومین استیضاح شهردار رأی نیاورد و دکتر مهدی بهترین دوباره به عنوان شهردار مرکز استان خراسان جنوبی ابقاء شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بیرجند

    منبع خبر

    شورای شهر بیرجند

    شورای شهر بیرجند یک شورای شهر در شهر بیرجند می باشد

      نظرات