استقرار سامانه حفظ امنیت اسناد و مدیریت اطلاعات سازمانیِ شهرداری کرمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان خبر داد: استقرار سامانه حفظ امنیت اسناد و مدیریت اطلاعات سازمانیِ شهرداری کرمان
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، از استقرار سامانه حفظ امنیت اسناد و مدیریت اطلاعات سازمانی در شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش کِرنا، وحید خطیبی، با اشاره به راه‌اندازی «سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج» با هدف حفظ امنیت اسناد و مدیریت اطلاعات سازمانیِ شهرداری کرمان گفت: پراکندگی اطلاعات، یکی از مشکلات همیشگی شهرداری بوده و یکی از دغدغه‌های اصلی، راه‌اندازی آرشیوی متمرکز از اسناد، فایل‌ها و اطلاعات است که در این راستا «سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج» در شهرداری راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه، اسناد و اطلاعات را از منابع مختلف، جمع‌آوری و تحلیل کرده و به‌صورت یکپارچه مدیریت می‌کند و بستر لازم را برای مدیریت دانش در سازمان فراهم می‌آورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: «سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج» همچنین امکان جست‌وجو در فایل‌های متنی و تصاویر و تبدیل تصویر به متن با استفاده از تشخیص نوری کاراکتر ( OCR ) و طبقه‌بندی خودکار، در پرونده‌های دیجیتالی را فراهم می‌آورد.

خطیبی بیان کرد: با استفاده از این سامانه می‌توان اسنادی را به‌عنوان الگو به سیستم معرفی کرده و بخش‌هایی از آن، که قرار است حاوی اطلاعات باشد را مشخص کرد و هنگام بارگذاری اسناد مشابه، الگوی مناسب تشخیص داده شده و مقادیر را از بخش‌های مشخص‌شده خوانده و در پرونده مورد نظر قرار می‌دهد.

وی به دیگر قابلیت‌های سامانه ازجمله ایجاد فرم‌های متفاوت چندزبانه، فراخوانی تمام قابلیت‌های نرم‌افزار با استفاده از وب‌سرویس برای سامانه‌های موجود، مقایسه اسناد و نمایش آن‌ها به‌صورت Slideshow و امانت‌دهی سند به کاربران سامانه اشاره کرد و یادآور شد: «سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج» از شهریورماه سال ۱۴۰۱ در شهرداری مرکز مستقر شده و شروع به کار کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات