نهضت آسفالت یاسوج همچنان ادامه دارد/ پروژه های جدید آسفالت کلید خورد/ دستگاه های خدمات رسان به ساختمان های فاقد پروانه خدمات ندهند

نهضت آسفالت یاسوج همچنان ادامه دارد/ پروژه های جدید آسفالت کلید خورد/ دستگاه های خدمات رسان به ساختمان های فاقد پروانه خدمات ندهند

شهردار یاسوج از ادامه نهضت آسفالت شهر یاسوج خبر داد و گفت: از ابتدای سال 1401 دوره جدید عمران شهری آغاز شده است و نهضت آسفالت همچنان در محلات کمتر برخوردار ادامه دارد.

نستهن مقدم گفت: در این مرحله از کار واحدهای عمرانی شهرداری خیابان شهید امیرنژاد شرف آباد زیر بار آسفالت رفت.

وی بیان کرد: میزان آسفالت بکار رفته در این خیابان ها در محله امیری ها قریب به 13000 مترمربع زیرسازی و آسفالت است.

مقدم به آسفالت خیابان های اصلی محله انبار بذر شرف آباد نیز اشاره کرد و گفت: 12 خیابان فرعی در این محله زیرسازی شد که سرجمع کار صورت گرفته در این محله نیز 5000 مترمربع آسفالت  و 11 هزار مترمربع زیرسازی است که این معابر نیز پس از زیرسازی آسفالت خواهند شد.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 40 هزار متربع آسفالت در شهر یاسوج اجرا شده است، که ورودی شهر یاسوج از بنسنجان به سمت پل مهریان، بخشی از مسیر آبشار و همچنین خیابان اصلی کوی شهرداری نیز در این طرح آسفالت شد.

وی ادامه داد: نهضت آسفالت متوقف نخواهد شد و علاوه بر کار بی وقفه ناوگان عمرانی شهرداری، سه مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای آسفالت برگزار شده است که با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی نیز آغاز خواهد شد.

دستگاه های خدمات رسان به ساختمان های فاقد پروانه خدمات ندهند

شهردار یاسوج با بیان اینکه از شهروندان و دستگاههای خدمات رسان انتظارات و گلایه هایی داریم گفت: در محلات بسیاری از ساختمان ها فاقد پروانه و طرح تفکیک هستند و که این ساخت و سازها علاوه بر عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری برای ایجاد زیرساخت ها باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری شده است.

مقدم ادامه داد: به دلیل بی توجهی به ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی توسط سازندگان باعث شده تا اکنون در بسیاری از محلات با مشکل کمبود سرانه های آموزشی، درمانی و فضای سبز مواجه باشیم و این خطر بزرگی است که دستگاه های خدمات رسان نیز در آن سهیم هستند.

شهردار یاسوج ابراز کرد: عدم توجه به طرح های جامع و تفصیلی، عدم ارائه طرح تفکیک توسط مالکان و همچنین عدم مراجعه سازندگان برای دریافت پروانه باعث بروز مشکلات زیادی برای شهر و سایر شهروندان خواهد شد که مشکلات بخصوص در مواقع بحران خود را نشان خواهد داد و برای رهایی از این وضع نیازمند فرهنگسازی و مشارکت همگانی است.

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز طبق قانون نباید بدون استعلام از شهرداری انشعاب واگذار کنند اما متاسفانه شاهد هستیم ساخت و سازهای فاقد پروانه عموما از خدمات بهره مند هستند و آن دسته از شهروندان که در ساختمان های فاقد پروانه هستند و درخواست آسفالت و جدول گذاری و خدمات دارند بدون اینکه عوارضی پرداخت کرده باشند.

مقدم تاکید کرد: اولویت ما در شهرداری یاسوج برای آسفالت معابر با خیابان ها و محلاتی است که معاونت شهرسازی برای صدور پروانه آنها اقدام کرده باشد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس که اولویت کار شهرداری یاسوج آسفالت در معابری است که ساکنان آن پروانه ساختمانی داشته باشند و از شهروندانی که پروانه ساختمانی ندارند تقاضا داریم برای دریافت پروانه اقدام نمایند تا امکان خدمات رسانی برای شهرداری نیز فراهم گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات