لزوم همکاری دو استان گیلان و اردبیل برای آسفالت محور توریستی ماسوله کلور

لزوم همکاری دو استان گیلان و اردبیل برای آسفالت محور توریستی ماسوله کلور

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه با بیان اینکه بخشی از راه توریستی ماسوله-دو راهی کلور و جاده خلخال، راه روستایی و بخشی راه فرعی است، گفت: راه روستایی این مسیر آسفالت شده و آسفالت قطعه دیگر نیازمند تفاهم دو استان اردبیل و گیلان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با فارس، درباره اتصال جاده گردشگری خلخال - اسالم به روستای گردشگری ماسوله از طریق راه روستایی کلور - ماجلان - ماسوله در دو استان اردبیل و گیلان، اظهار داشت: عملیات اجرایی آسفالت این محور روستایی از اواسط محور خلخال اسالم، دو راهی کلور تا روستای کلور انجام شده است و بعد از آن محور خاکی است.

وی ادامه داد: در آخرین سفری که وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل داشت‌ آسفالت محور روستایی کلور تا ماجلان و راه فرعی ماجلان تا ماسوله از سوی استانداری اردبیل درخواست شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: از ماجلان تا ماسوله مشخصات راه فرعی را دارد و باید هر دو استان گیلان و اردبیل برای آسفالت این قطعه از راه فرعی مشارکت کنند.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی ادامه داد: با توجه به اینکه ماسوله منطقه گردشگری ویژه است، استان گیلان تمایل دارد که روستای ماسوله بن‌بست باشد و این راه از ماسوله به سمت ماجلان و سپس جاده خلخال اسالم آسفالت نشود تا شکل و ساختار گردشگری ماسوله حفظ شود، ضمن آنکه گیلانی‌ها متمایلند هر گردشگری برای سفر به ماسوله تنها از استان گیلان عبور کند.

میرشفیع خاطرنشان کرد: اما استان اردبیل علاقمند است این محور مواصلاتی روستایی زیبا آسفالت شود و به دنبال آن بودند که اعتباراتی برای آسفالت این محور در نظر بگیرند.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با بیان اینکه اعتبارات راه‌های فرعی باید توسط خود استانداری‌ها تعیین شود، اضافه کرد: اما با این حال چون روستاهای بالای ۵۰ خانوار در آن مسیر وجود دارند، تا آخرین روستای بالای ۵۰ خانوار این محور به نام جلال‌آباد، اعتبارات تأمین شده است و از آنجا به بعد تنها با توافق دو استانداری، جاده آسفالت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زیرسازی این محور انجام شده ‌و قسمتی نیازمند پل‌سازی است که آن هم در حال انجام است و پس از آن آماده آسفالت خواهد بود.

میرشفیع خاطرنشان کرد: اگر این مسیر آسفالت شود، جاده جنگلی و توریستی زیبایی از ماسوله به سمت ماجلان و کلور و سپس جاده معروف خلخال به اسالم خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:‌ همچنین در راستای توسعه گردشگری، جاده روستایی بین زنجان و جعفرآباد در جنوب استان اردبیل شهرستان خلخال در حال انجام است که به منجیل متصل می‌شود؛ یعنی شهر هشت‌چین و یا خلخال از یک‌طرف به زنجان و از طرفی دیگر به منجیل متصل می‌شوند.

 

    نظرات