تحويل پساب باکيفيت به صنايع و کشاورزان با افتتاح تصفيه‌خانه فاضلاب "بن"

تحويل پساب باکيفيت به صنايع و کشاورزان با افتتاح تصفيه‌خانه فاضلاب "بن"

احمدرضا محمدي اعتبار طرح تصفيه خانه بن را  25 ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: اين طرح جمعيت 20 هزار نفري را تحت پوشش خود قرار مي دهد؛ پساب خروجي اين طرح قابليت استفاده در کشاورزي و صنعت را براساس استانداردهاي سازمان حفاطت محيط زيست دارد.

به گفته وي، در اين طرح 5 هزار انشعاب پيش بيني شده و خط انتقال آن نيز به صورت صددرصدي اجرا شده و شبکه جمع آوري نيز به ميزان 50 درصد در حال اجراست. او  با بيان اينکه تا دو سال آينده کل شبکه مذکور تکميل و اجرايي مي شود، افزود: بخش‌هاي مکانيکال، بيولوژيکي و شيميايي تصفيه خانه به صورت کامل در مدار است و از امروز بحث فروش و نصب انشعابات نيز شروع شده است.
محمدي با بيان اينکه مطالعات طرح فاضلاب شهر بن از سال 82 و تصفيه خانه آن نيز از سال 84 شروع شده، گفت: اين طرح  شامل 51 کيلومتر شبکه جمع آوري و خط انتقال ، 46 کيلومتر شبکه فرعي و يک تصفيه خانه به روش لجن فعال با حذف ازت و فسفر براي دبي 3 هزار و 470 متر مکعب در شبانه روز پيش بيني و ساخته شده است.

کيفيت بالاي پساب تصفيه‌خانه فاضلاب
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري در ادامه تاکيد کرد: اين تصفيه خانه BOD 250 ميلي گرم در ليتر را به زير10 ميلي گرم مي رساند. BOD فاضلاب يکي از مهم ترين شاخص ها براي انتخاب روش هاي بيولوژيکي در حذف آلاينده هاست. اين شاخص با توجه به نوع مواد آلاينده موجود در پساب ها داراي مقادير متفاوتي بوده و مقدار کم آن، نشان دهنده کيفيت بالاي فاضلاب است و بالعکس.
او در ادامه نکته قابل توجه اين تصفيه خانه را حذف مواد مغذي (آلاينده هاي محيط زيستي) دانست و گفت: اين تصفيه خانه توانايي حذف ازت و فسفر را دارد.
آماده فروش پساب توليدي به سرمايه گذاران هستيم
محمدي با اشاره به فروش پساب به شهرکهاي صنعتي استان، گفت: در حال حاضر حدود 100 ليتر برثانيه از پساب توليدي در اختيارصنايع قرار مي گيرد واين آمادگي را داريم که پساب اين تصفيه خانه  و تصفيه خانه هاي ديگر استان را نيز در راستاي تکميل طرح در اختيار سرمايه گذاران قرار دهيم.
وي افزود: از مجموع 26 ميليون متر مکعب پساب توليدي تاکنون 7 ميليون مترمکعب آن در اختيار صنايع قرار گرفته و مابقي نيز دررابطه با قانون 37 توسعه  وبراي تکميل فاضلاب شهري به سرمايه گذاران واگذار خواهد شد.
قابل ذکر است اين پروژه با حضور دکتر نوري وزير آموزش و پرورش به نمايندگي از طرف دولت، استاندار محترم چهارمحال وبختياري، فرماندار و ديگر مسئولين استاني و شهرستاني افتتاح گرديد
روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری

    شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری

    شرکت آب و فاضلاب استان چهار محال و بختیاری یک شرکت در شهر شهرکرد می باشد

      نظرات