جلسه کارگروه هماهنگی احداث نیروگاه های بزرگ کشور
  
   (۱۴۰۱/۰۸/۱۵)

جلسه کارگروه هماهنگی احداث نیروگاه های بزرگ کشور (۱۴۰۱/۰۸/۱۵)

جلسه کارگروه هماهنگی احداث نیروگاه های بزرگ کشور، با حضور دکتر هادی مُدقق، مدیرکل دفتر برنامه ریزی تولید برق حرارتی کشور و دکتر موسوی تاکامی با موضوع برنامه ریزی جهت احداث نیروگاهای استان های مازندران وگلستان در ساختمان ستادی این شرکت برگزار شد.

در این جلسه دکتر مدقق بیان داشت: با توجه به برنامه ریزی برای ساخت ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه در کشور تا پایان دولت سیزدهم، توسعه نیروگاه نکا و گلستان و برنامه ریزی برای احداث نیروگاه‌های جدید در محمودآباد و ساری از اولویت های صنعت برق کشور می باشد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان هم با بیان اینکه برای گذر موفق از پیک بدون خاموشی برق سال ۱۴۰۲، دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان‌های مازندران و گلستان برای ساخت پست‌های انتقال فوق توزیع برق محقق خواهد شد گفت: مناقصات در این باره صورت گرفت که با آغاز بکارگیری و فعالیت پیمانکاران قبل از آغاز پیک، طرح‌ها بهره برداری خواهند شد.
دکتر موسوی تاکامی با اشاره به فعال بودن ۱۶۵۰ مگاوات نیروگاه حرارتی از ابتدای دولت در استان های مازندران و گلستان خاطرنشان کرد: احداث ۱۰ نقطه نیروگاهی به ظرفیت ۷ هزار مگاوات درمناطقی از دو استان در دستور کار قرار دارد تا ظرفیت نیروگاهی ۴ هزار مگاواتی مازندران و گلستان به ۱۱ هزار مگاوات برسد.
موسوی تاکامی، میزان رشد مصرف برق در دو استان مازندران و گلستان را بدلیل حضور خوش نشین‌ها ۲ برابر به نسبت دیگر مناطق عنوان کردو افزود: با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و تجدید پذیر بخشی از برق کشور تامین خواهیم کرد.
وی به موضوع پیک مصرف در استان‌های مازندران و گلستان اشاره کردو گفت: دو استان در پیک مصرف گذشته با تولید ۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق، ۵ هزار مگاوات نیاز مصرف اصلاح شده داشتند که این میزان ۷ تا ۸ درصد مصرف کشور و ۲ هزار مگاوات برق بیشتر از حد طبیعی بود و از استان‌های همجوار تامین شد.
به گفته موسوی تاکامی؛ تولید انرژی در دو استان مازندران و گلستان بیشتر از مصرف این استانهاست که در ساعات پیک با بهم خوردن تراز، تامین و خرید برق از واحد‌های تولید پراکنده در این زمان‌ها صورت می‌گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای مازندران

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران

    شرکت برق منطقه ای مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات