به همت شهرداری لار تعمیر و مرمت خانه محمودی در حال اجراست

به همت شهرداری لار تعمیر و مرمت خانه محمودی در حال اجراست

خانه محمودی در شهر لار. خانه ای که متعلق به دوران زندیه بوده و در یکی از محلات شهر قدیم لار معروف به محله قنبر بیگی و در کنار آب انبار قنبر بیگی واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ این اثر که در تاریخ 10 خرداد 1382 با شمار ه ثبت 8678 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و اکنون در مالکیت شهرداری لار قرار دارد، به همت شهرداری و با همکاری میراث دوستان، در حال تعمیر و مرمت است.

به گفته نواز شریفی لاری شهردار لار، در سال گذشته ضلع جنوب شرقی این بنا که شامل آشپزخانه، راه پله، پشت بام و دیواره بوده با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از محل درآمد شهرداری، مرمت و مقاوم سازی شده است.

شهردار لار می گوید: ضلع جنوبی این بنا که در سال 1360 توسط مالک، به سبک جدید بازسازی شده بود؛ در حال حاضر با دست توانای استادکاران و پیشکسوتان مرمت در لارستان، مقاوم سازی شده و مجموعه ساختمان واقع شده در این بخش نیز به سبک سنتی در حال مرمت و بازسازی است.

نواز شریفی لاری، مجموعه اعتبار این بخش را از آغاز سال جاری تا کنون، 150 میلیون تومان اعلام کرده است.

به گفته وی، مرمت و بازسازی نمای دیوار کل این بنای تاریخی به سبک سنتی و همچنین کف سازی کامل مجموعه از دیگر طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد.

خانه محمودی لار؛ شامل 13 اتاق، 3 سرداب، 3 حیاطِ زاویه، مرکزی و آشپزخانه، اتاق شاه‌نشین، آشپزخانه‌های خشک و تر، حوض چاکده، حوض کشکولی، باغچه، درهای اندرونی و بیرونی، بادگیر، نورگیر، سردر و است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری لار

    منبع خبر

    شهرداری لار

    شهرداری لار یک شهرداری در شهر لارستان می باشد

      نظرات