هزار مسکن برای سینماگران

هزار مسکن برای سینماگران

http://www.bananews.ir/احمد نجفی از اعضا شورایعالی سینما ضمن اعلام جزئیاتی از جلسه اخیر این شورا گفت: در جلسه آینده (فردا دهم خردادماه) با حضور رئیس جمهور درباره محتوای فیلم‌ها، ثبت قانونی صنوف و تشکیلات سازمان سینمایی صحبت خواهیم کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد نجفی بازیگر، تهیه‌کننده و عضو شورایعالی سینما در ارتباط با جلسه اخیر این شورا به خبرنگار مهر گفت: بهتر است در ابتدا تشکر کنم از شخص رئیس‌جمهور چراکه در طول تاریخ سینما هیچ مسئولی حتی در حد وزارت هم پای صحبت‌های اهالی سینما ننشسته و برای آنها وقت نگذاشته بود.

وی افزود: ایشان بسیار برای اهل هنر وقت می‌گذارند، با سعه‌صدر به حرف‌های ما گوش می‌دهند و تا جایی که می‌توانند ما را کمک می‌کنند. هفته گذشته هم شب قبل از رسیدن بسته ۱+۵ در جلسه شورایعالی سینما در خدمت ایشان بودیم و با اینکه ایشان وضعیت مهمی در پیش داشتند اما سه ساعت و نیم برای این جلسه وقت گذشتند و با تمام خواسته‌های منطقی ما موافقت کردند. در این فشارهای اقتصادی حتی ایشان وعده کمک مالی هم به ما داده‌اند.

نجفی ادامه داد: طرح این مسائل برای حمایت از رئیس‌جمهور نیست. باید همه بدانند که ما اهالی سینما یک صنف داریم و خواسته‌هایمان هم صنفی است. خوشبختانه بحث مالیات سینماگران کاملا حل شد و فقط در حد یک وعده باقی نماند. ایشان حتی موافقت کردند با نظر رئیس سازمان سینمایی ارز در اختیار تولیدکنندگان بگذارند.

وی تاکید کرد: همچنین رئیس جمهوری موافقت کردند که برای سینماگران بیمارستان‌هایی در نظر گرفته شود تا این افراد بتوانند به صورت رایگان در این مراکز درمان شوند. با وزیر علوم نیز در این ارتباط صحبت کردیم. یکی از بیمارستان‌ها حتما مربوط به قلب است.

نجفی در ادامه گفت: سینماگران به دلیل وضعیت معیشتی و مسیر رفت و آمد برای حضور در پروژه‌های سینمایی نمی‌توانند در بیرون تهران و یا در شهرستان‌ها زندگی کنند. اما از جهت دیگر وضعیت مالی مناسبی نیز برای تهیه مسکن در تهران ندارند. با توجه به این موضوع ایشان با کمال خونسردی حدود ۲ هزار آپارتمان را در اختیار قرار دادند تا سینماگران بتوانند با توجه به وضعیت مالی خود آنها را با اقساط بی‌بهره و یا با وام‌های کم‌بهره در اختیار داشته باشند. این آپارتمان‌ها در تهران، پردیس و پرند واقع است.

وی افزود: این آپارتمان‌ها هم‌اکنون در اختیار است و سینماگران می‌توانند از آنها استفاده کنند. اما من از همین جا خواهش می‌کنم سینماگرانی که چندین خانه در اختیار دارند برای ثبت نام اقدام نکنند، تا این مسکن‌ها در اختیار هنرمندان کم بضاعت قرار گیرد. این موضوع به تصویب رسیده و احتمالاً در جلسه آینده هیات دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد. خوشبختانه هیات دولت تاکنون با هیچ کدام از مصوبه‌های شورایعالی سینما مخالفتی نکرده است.

نجفی در ارتباط با جلسه روز دهم خردادماه شورایعالی سینما که قرار است بازهم با حضور رئیس جمهور برگزار شود، گفت: در ابتدای این جلسه قرار است درباره محتوای فیلم‌های روز صحبت کنیم. در بخش دوم نیز درباره رسیدن به سینمای ایده‌آل و نوع تشکیلات سینمایی و صنوف به مذاکره می‌پردازیم.

وی تاکید کرد: من برای چندمین‌بار اعلام می‌کنم که هر صنفی باید در یک وزارتخانه ثبت قانونی شود. در غیر اینصورت فعالیت آن غیرقانونی محسوب می‌شود. این دوستان تاکنون در قالب یک کمیته فعالیت می‌کردند و در حال حاضر اتحادیه تهیه‌کنندگان در انتخابات اخیر خود با حضور نماینده‌ای از وزارت کشور این جلسه را برگزار کردند و پیگیر ثبت قانونی هستند. بهتر است صنوف گول حرف‌های رئیس و هیات مدیره خانه سینما را نخورند.

این عضور شورایعالی سینما ادامه داد: صنوف می‌توانند در خانه سینما جمع شوند اما باید اساس‌نامه تغییر کند. باید اساس‌نامه قانونی نوشته شود و به فکر ثبت آن باشند.

وی همچنین درباره مکان احداث سازمان سینمایی گفت: این سازمان نمی‌تواند در خارج از تهران تاسیس شود. شاید بتوانیم در همین اطراف برای آن مکانی در نظر بگیریم. سازمان سینمایی قرار نیست با یک مدیر و چهار کارمند به کار خود ادامه دهد. بلکه باید جایی برای تمام صنوف در دل این سازمان در نظر گرفته شود. تاکنون چندین مکان را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم و در عین حال می‌دانیم تشکیلات اداری این سازمان باید جدید باشد.

 

 

    نظرات