بازنگری اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان

بازنگری اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان



در جلسه ای با حضور علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بررسی شد؛

بازنگری اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان

روز شنبه شانزدهم مهرماه جاری در جلسه ای با حضور دکتر علی آذری نایب رییس مجمع نمایندگان استان و نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فاروج و قوچان، مهندس حسین بشیر رییس، برخی از اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با محوریت موضوع بازنگری اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان در محل سالن جلسات سازمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان،‌ دکتر علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر دریافت و جمع بندی نظرات از سوی کارشناسان ذیصلاح از حضور در جلسات متعدد با هدف تهیه پیش نویسی منطبق بر قواعد و قوانین بروز دنیا با قابلیت انطباق با تنوع موجود اقلیمی و بومی هر نقطه در کشور خبر داد.

دکتر علی آذری با بیان اینکه قانون نظام مهندسی جوابگویی شرایط فعلی نیست و نیازمند اصلاح است اظهارداشت: این قانون یکی از مباحث بسیار مهم در سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حوزه ساختمان است،‌ قانون مذکور سال ها مورد بازنگری قرار نگرفته و مشکلات متعددی ایجاد کرده است.

در ادامه جلسه مهندس حسین بشیر رییس سازمان نیز با اشاره به اهمیت برخی موارد از اهتمام این نماینده به حل مشکلات جامعه مهندسی استان تشکر و به بیان نکاتی در زمینه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان پرداخت.

در این نشست مواردی همچون حق بیمه،‌ سوابق شغلی و حرفه ای جهت ثبت در تامین اجتماعی، مدت زمان مسئولیت حرفه ای، امکان افزایش شعب تجدید نظر شورای انتظامی جهت کوتاه شدن زمان بررسی پرونده ها، ‌شفاف سازی در خصوص تعارض منافع، تعرفه مهندسان، به رسمیت شناختن به دفاتر نمایندگی شهرستان ها در قانون،‌ اجرایی شدن مباحث مقفول مانده نظیر مبحث 22 با هدف ایجاد اشتغال، پیش بینی منابع درآمدی متناسب با شرح خدمات سازمان، بازبینی نقش شناسنامه فنی و ملکی و ... مطرح شد.

در این جلسه که مهندس / دکتر مسعود افخمی گلی، سید مهدی مداحی،‌ ترانه مهاجر،‌ محمد مهدی فروهرنیا، مسعود دباغ،‌ زهید زارعی و ایمان سریری اعضای هیات مدیره، مهندسان علیرضا باغبانزداه، مجید شهرکی و مسعود صالحی پویا بازرسان سازمان حضور داشتند، افراد به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداخته و مقرر گردید نظرات به صورت مکتوب و در اسرع وقت جهت اعمال در پیش نویس اصلاحی به مجلس شورای اسلامی ارایه گردد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات