کارگران و حوادث ساختمانی

کارگران و حوادث ساختمانی

http://www.bananews.ir/بالابر غیرایمن مجتمع بزرگ در حال ساخت در شهرک ولیعصر جان کارگر را گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در پی تماس کارگران یک مجتمع درحال ساخت مبنی بر سقوط بالابر صبح امروز با سامانه ۱۲۵ ،ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان حریق و نجات ایستگاه ۳۸ را به محل حادثه در شهرک ولیعصر، خیابان بهرامی اعزام کرد.

بر اساس این گزارش، این مجتمع در حال ساخت دارای نه طبقه در قسمت بالا و سه طبقه در زیر زمین بود که هشت نفر از کارگران ساختمانی همراه با مقدار کمی تجهیزات ساختمانی در حال پایین آمدن با بالابربودند که در اثر غیر استاندار بودن و ساخت دستی این بالابر و تحمل نکردن ظرفیت تعداد نفرات و باری که حامل آن بود سیم بکسل بالابر پاره شد و هشت کارگری که داخل اتاقک بالابر بودند از طبقات بالایی رها شده و با شتاب و سرعت زیاد به سه طبقه زیرین این مجتمع سقوط کردند.

یکی از کارگران با تایید پزشکان اورژانس جان خود را از دست داد و هفت نفر دیگر به شدت مجروح شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

واژگونی میکسر حمل بتون

میکسر حمل بتون در حال رفتن به محل تخلیه بتون در خیابان کاشانک واژگون شد.

رهگذرانی که در حال عبور از این محل بودند با دیدن واژگونی این خودروی سنگین با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و ستادفرماندهی آتش نشانی تهران زنگ ایستگاه ۶۱ را ساعت ۱۵:۴۰ روز گذشته به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله بسوی آدرس اعلام شده درخیابان کاشانک نرسیده به میدان صبوری حرکت کردند.

اسماعیل گشایش فرمانده همراه آتش نشانان درباره این حادثه گفت: یک دستگاه میکسر بتون حامل بار درحالی که قصد ورود و تخلیه بتون به کارگاه ساختمانی راداشت در سربالایی خیابان صبوری کنترل این خودروی سنگین را از دست راننده آن بنام (میلاد- ص) خارج شده و برروی آسفالت خیابان واژگون شده بود.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان به محض رسیدن محل را ایمن ساخته و خیابان را که در اثر جاری شدن گازوئیل خودرو لغزنده شده بود با ریختن خاک پاکسازی و ایمن کردند.

نجات معجزه آسای دو کارگر ساختمانی

دو کارگر ساختمانی که بر اثر ریزش خاک و سنگ در مجتمع گودبرداری شده زیر آوار گرفتار شده بودند با تلاش آتش نشانان نجات پیدا کردند.

در پی ریزش خاک و سنگ بر روی دو کارگر ساختمانی، دیگر کارگران این مجتمع با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ ایستگاه ۲۳ و نجات ۱۲ را ساعت ۱۱:۳۵ به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله بسوی آدرس اعلام شده در خیابان بنی هاشم نبش کوچه فروردین حرکت کردند.

علی امینی معاون عملیات منطقه سه که در محل حاضر بود در این باره گفت:در زمینی که برای احداث مجتمع تجاری گود برداری شده بود کارگران در حال آماده سازی فونداسیون بودند که بخشی از دیواره خاکی برروی دو کارگر از اتباع بیگانه بنام (نوغن- ت) و (جمعه- ر) فروریخته بود.

وی بااشاره به عملیات حساس نجات کارگران افزود:آتش نشانان به محض رسیدن با ابزار ویژه نجات دست به کار شده و کارگران گرفتار را از زیر خاک و سنگ خارج کردند و جهت مداوا در اختیار امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.

مهر

 

    نظرات