فراخوان برای طراحی میدان ورودی خوسف

شهرداری خوسف در نظر دارد برای میدان ورودی شهر از کسانی که میتوانند در طرح میدان شرکت کنند

اهم موارد مدنظر در ارائه طرح :

  • مدنظر قرار دادن اصالت طراحی شهری شهر خوسف
    • در نظر گرفتن پهنای آسفالت دورگره میانی به عنوان بخشی از عناصر طراحی
    • طراحی منظر و فضای سبز میدان
    •  طراحی المان میدان با حفظ مبانی تاریخی و ارزشی شهر خوسف
    •  با توجه به اینکه هیچگونه تغییری در ابعاد و هندسه میدان موجود صورت نخواهد گرفت، ابعاد موجود با بررسی دقیق تر معیار اندازه گذاری طرح خواهد بود
    • 30% فضای سبز، سنگ­فرش، آبنما و المان

موضوع طرح :
١. طراحی محوطه و فضای سبز
٢. خلق یادمان و المان با در نظر گرفتن عناصر موجود و سابقه تاریخی آن و آبنما
٣. نور پردازی میدان و المان

مدارک مورد نیاز و نحوه ارائه طرح :
١. ارسال فرم و رزومه کامل طراح
٢. تهیه دفترچه مطالعاتی فاز صفر و مبانی طرحهای پیشنهادی
٣. ارائه برآورد اقتصادی کلی از طرح با در نظر گرفتن اصول طرح پیشنهادی
۴. ارائه طرح در قالب سه لوح فشرده و سه آلبوم کامل
۵. مدارک مورد نیاز باید با استفاده از نقشه ها، پرسپکتیو، رنگ ها، تصاویر سه بعدی رایانه ای و یا عکس ماکت و یا هر روش دیگری به معرفی یادمان و محوطه میدان و ارتباط آن با زمینه و بستر طرح بپردازد.
۶ .ارائه حداکثر ٢ پوستر در ابعاد ٧٠*١٠٠ سانتی متر حاوی همه نقشه ها، عکس ها و توضیحات لازم (کانسپت، فرایند طراحی و…) که می بایست روی فوم (foamboard) چسبانده شوند.
٧. عکس ها از زوایای مختلف طرح سه بعدی (نمای روبرو-نمای پشت- نماهای جانبی- نمای دید ناظر و پرنده در شب و روز) باشند، به نحوی که تمام ابعاد و زوایای اثر، رنگ و بافت آنها قابل مشاهده باشد.
٨. CD حاوی پوستر ها با فرمت JPEG و با RESOLUTION200

تذکر :
هر شرکت کننده مجاز به ارائه ٢طرح و ایده متفاوت میباشد.
روی هیچکدام از پوسترهای مسابقه نام، لوگو، آرم و … طراح ذکر نشود. نام پروژه،نام طراح، نشانی، شماره تلفن و دورنگار فقط روی پاکت و فرم نوشته شود.

داوری و انتخاب آثار توسط اعضای هیات داوری در ٢ مرحله انجام می شود :

مرحله اول داوری :
در داوری مرحله اول اعضای هیات داوران از بین طرح های رسیده که مطابق شرایط اعلام شده در این آیین نامه آثار خود را به دبیرخانه فراخوان ارسال نموده اند، 3 طرح را به عنوان طرح های برگزیده طی بیانیه ای اعلام عمومی می نمایند. و سپس صاحبان این 3 طرح برتر می بایست طی مدت 20 روز از تاریخ اعلام اسامی، اطلاعات تکمیلی و ماکت طرح نهایی و تکمیل شده خود را به دبیرخانه فراخوان ارائه نمایند.
تذکر :
– در صورت صلاحدید اعضای هیات داوران صاحبان 3 طرح برگزیده مکلف به رفع اصلاحات خواسته شده در طرح خود می باشند.
١. ماکت می بایست در مقیاس ۱۰۰*۱ ارائه شود.
٢. بدیهی است آثاری که ماکت آن از اجرای مطلوبی برخوردار نباشند، و یا اصلاحات اعلام شده از سوی هیات داوران فراخوان را صحیح و کامل اعمال ننمایند از ورود به بخش دوم داوری باز می مانند.

مرحله دوم داوری :
در مرحله دوم داوری اعضای هیات داوران از میان 3 طرح برگزیده مرحله اول داوری که ماکت خود را در زمان مقرر با اجرای مطلوب به دبیرخانه فراخوان ارسال نموده اند 2 طرح را به عنوان طرح های حائز رتبه اول تا دوم تعیین نموده و طی بیانیه ای اعلام عمومی می نمایند.

سایر موارد :
١. شرکت در جشنواره داوطلبانه بوده و از شرکت کنندگان هیچگونه هزینه ای دریافت نمی شود.
٢. چنانچه بیش از یک اثر از هر شرکت کننده ای به عنوان 3 طرح اول پذیرفته شود جایزه فقط به یک طرح تعلق می یابد و به طرح دیگر همان طراح هیچ گونه جایزه ای تعلق نمی گیرد.
٣. استفاده از کلیه آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای کارفرما مجاز است.
۴. در زمان ارسال آثار تا تحویل به دبیرخانه فراخوان برای پیشگیری از هرگونه صدمه به اثر، همکاری صاحب اثر با برگزارکنندگان جهت اتخاذ تدابیر لازم برای محافظت اثر ضروری است. و در صورت بروز خسارت به اثر هیچگونه مسئولیتی به عهده برگزارکنندگان نخواهد بود.
۵. کلیه حقوق مادی و معنوی آثار طبق قانون مولفان و مصنفان و هنرمندان متعلق به شهرداری خوسف خواهد بود. و صاحبان طرح های برگزیده حق ارائه و اجرای طرح و اثر را به هیچ مسابقه و فراخوان دیگری ندارند.
۶. مدارک ارسالی به دبیرخانه فراخوان عودت داده نخواهد شد.
٧. در صورتی که شرکت کنندگان به صورت گروهی در این فراخوان شرکت نمایند می بایست طی یک نامه یک نفر را از میان خود به عنوان نماینده و یا سرگروه تیم به دبیرخانه این فراخوان معرفی نمایند. و دبیرخانه فراخوان سرگروه را مسئول انجام مکاتبات و دریافت احتمالی جوایز و سایر مسئولیت ها می داند.

هیئت داوران :

  1. شهردار
  2. نماینده شورای اسلامی شهر خوسف
  3. نماینده میراث فرهنگی
  4. نماینده اداره فرهنگ وارشاد اسلامی
  5. ٢امور عمران وشهرسازی شهرداری
  6. امورمالی شهرداری

جوایــز مسابقه :
طرح اول : یک قطعه نیم سکه بهار آزادی و لوح تقدیر فراخوان
طرح دوم : یک قطعه ربع سکه بهار آزادی و لوح تقدیر فراخوان

تذکر: طرح منتخب پس از اعلام نظر نهایی داوران و طی سایر مراحل به عنوان طرح طرف قرارداد با سازمان لحاظ، که جایزه آن در قالب هزینه طراحی در مبلغ قرارداد فی مابین منظور خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوسف

    منبع خبر

    شهرداری خوسف

    شهرداری خوسف

    شهرداری خوسف یک شهرداری در شهر خوسف می باشد

      نظرات