به گزارش شهریار ، یعقوب وحیدکیا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ترافیک پدیده ناخوشایند بوده که مختص تبریز نیست. میانگین ساعات صرف شده در ترافیک در دنیا رقمی قابل تامل است اما ایران نخستین کشور و تهران نهمین کلانشهر دنیا در زمینه اتلاف وقت شهروندان در ترافیک شناخته شده است. اگر قیاسی کوچک در بین کلانشهرهای ایران انجام پذیرد تبریز نیز در این زمینه مشکلات عدیده ای دارد.
وحیدکیا افزود: به منظور جلوگیری از بروز ترافیک باید به میزان ازدیاد خودروها و معابر مناسب برای تردد آنها توجه کرد که شناسایی نقاط پرترافیک و مطالعه این نقاط در همین راستا انجام پذیرفته است.
وی ادامه داد: اصلاح هندسی، تصحیح توقفهای حاشیه ای، تکمیل و یا ترمیم تجهیزات ترافیکی از جمله چراغهای راهنمایی و کارکرد آن و مدیریت جهات معابر، راهکارهای کاهش گرههای ترافیکی معابر شناسایی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: رعایت قوانین، پارکهای صحیح حاشیه ای با لحاظ، عدم استفاده بی رویه از خودروهای شخصی و تک سرنشین و... نیز از وظایف شهروندان در این خصوص است.
ردیف | آدرس محل | دلیل |
۱ | میدان بسیج (ورودی از سمت تبریز و ورودی مرزداران) | شکل هندسی و توقف های دوبله و سوبله |
۲ | میدان ولی امر | توقف های دوبله و سوبله |
۳ | ورودی تفرجگاه عون ابن علی | شکل هندسی و توقف های دوبله و سوبله |
۴ | زیر پل تراکتور سازی | شکل هندسی، رویه آسفالت و توقف حاشیه ای |
۵ | ورودی اتوبان شهید کسایی | شکل هندسی و تجهیزات ترافیکی |
۶ | خروجی منظریه به اتوبان شهید کسایی | شکل هندسی و مدیریت جهت معابر |
۷ | تقاطع ساری زمین | شکل هندسی تقاطع و رویه آسفالت |
۸ | زیر پل کابلی | شکل هندسی و توقف های دوبله و سوبله |
۹ | زیر پل هتل مرمر | توقف های حاشیه ای در اطراف میدان |
۱۰ | سه راهی ولی عصر | اصلاح هندسی و حجم بالای خودروها |
۱۱ | چایکنار (جلوی مسجد سنگی) | اصلاح هندسی |
۱۲ | چایکنار (تقاطع رضا نژاد) | پارک حاشیه ای و اصلاح هندسی |
۱۳ | دانشسرا | توقف های حاشیه ای و مدیریت چراغ راهنمایی |
۱۴ | مقابل رهلی بازار | توقف های حاشیه ای |
۱۵ | تقاطع والمان – شریعتی | مدیریت چراغ راهنمایی و رویه آسفالت |
۱۶ | تقاطع ۱۷ شهریور – شهید ستوده | مدیریت چراغ راهنمایی |
۱۷ | بارون آواک | تکمیل بازگشایی و اصلاح هندسی |
۱۸ | زیر پل مایان | اصلاح هندسی |
۱۹ | سه راهی توکلی | پارک حاشیه ای و توقف های دوبله و سوبله |
۲۰ | فلکه رودکی | اصلاح هندسی و مدیریت چراغهای راهنمایی |
۲۱ | چهارراه لاله | اصلاح هندسی و توقف های حاشیه ای |
۲۲ | میدان پیشقدم | مدیریت پارکینگ و اصلاح هندسی |
۲۳ | آزادی (مقابل شیخ الرئیس) | مدیریت پارکینگ و اصلاح هندسی |
۲۴ | خیابان دانشگاه | اصلاح هندسی و مدیریت جهات معابر |
۲۵ | گلگشت |
نظرات