معافیت مالیاتی و عوارض برای صدور خدمات فنی و مهندسی

معافیت مالیاتی و عوارض برای صدور خدمات فنی و مهندسی

http://www.bananews.irمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصویب معافیت مالیاتی و پرداخت عوارض برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج کشور را در مجلس از راهکارهای تسهیل کسب فرصت‌های شغلی خارجی برای نیروی کار ایرانی دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اینکه ارائه گواهی اشتغال افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده از معافیت های مالیاتی و عوارض در زمان صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج کشور، گفت: هر اقدامی در زمینه تسهیل شرایط اعزام کارجویان به خارج کشور، می تواند به کسب فرصت های شغلی برای نیروی متقاضی کار ایرانی منجر شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: اگر منظور مجلس در این بخش موضوع ثبت نام افراد متقاضی کار در خارج کشور در کاریابی های بین المللی است که انجام می شود.

فروزان مهر ایجاد هرگونه نظام انگیزشی برای فراهم شدن زمینه اعزام کارجویان به خارج کشور را اقدامی تاثیرگذار خواند و بیان داشت: در این زمینه تصمیماتی نیز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته می شود.

به گزارش مهر، پیش تر نیز از سوی مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده بود برخی تلاش ها برای جمع آوری سوابق بیمه ای متقاضیان کار در خارج کشور و همچنین انتقال آن به داخل و یا خارج در جریان است.

قرار بود با اتخاذ برخی سیاست های حمایتی از جمله بیمه، شرایط اعزام کارجویان به خارج کشور تسهیل شود که می توان اقدام مجلس در حذف پرداخت عوارض و مالیات برای کارجویانی که در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی تقاضاهای شغلی خود را دنبال می کنند را نیز در این جهت ارزیابی کرد.

 

 

    نظرات