شرکت های حمل و نقل مسافربری کشور رتبه بندی می شوند

شرکت های حمل و نقل مسافربری کشور رتبه بندی می شوند

http://www.bananews.irمدیرکل دفتر حمل‌ ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کشور گفت: شرکت های حمل و نقل مسافربری کشور رتبه بندی می شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) داریوش باقر جوان در نشستی با تشکل های صنفی و اعضا انجمن صنفی حمل و نقل مسافر همدان افزود: باید زمینه اجرای طرح رتبه بندی شرکت ها، درجه بندی اتوبوس های ویژه و هم نامی شرکت های مسافربری در کشور اجرا شود.

وی هدف از اجرای این طرح ها را ارتقا سطح ایمنی و خدمات و ترغیب مردم به استفاده از ناوگان عمومی عنوان و اضافه کرد: با افزایش کیفیت خدمات، رسیدن به اهداف ترسیم شده آسان تر می شود.

وی همچنین از پایانه مسافربری انقلاب همدان و نحوه ارائه خدمات به مسافران برون شهری بازدید کرد و از نزدیک در جریان چگونگی ارائه خدمات به رانندگان و مالکان وسایط نقلیه برون شهری از سوی شرکت ها قرار گرفت.

اتوبوس های برون شهری همدان درجه بندی می شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان نیز گفت: اتوبوس های ویژه مسافر برون شهری از لحاظ سن و کیفیت خدمات قابل ارائه به مسافرین، درجه بندی می شوند.

گودرز محمودی با بیان اینکه نرخ بلیت ها بر اساس نوع ناوگان و خدمات متفاوت خواهد بود، گفت: بر اساس بخشنامه های اعلام شده اتوبوس های ویژه ای در خدمت حمل و نقل عمومی برون شهری قرار گرفته که به سه درجه تقسیم شده و هر درجه با سن و تعیین نوع خدمات از دسته دیگر متمایز شده است.

وی بیان کرد: اتوبوس های ویژه درجه یک دارای سن ناوگان تا پنج سال باید دارای ویژه گی هایی نظیر صندلی های دارای فواصل استاندارد برای باز و بسته شده و استراحت مسافران، سامانه گرمایشی و خنک کننده و تهویه مطلوب، دستگاه آب سرد‌کن و سامانه های مناسب صوتی و تصویری باشند.

وی گفت: پذیرایی با غذای سرد شامل آبمیوه و کیک، بیسکویت وآب معدنی از سرویس دهی اینگونه اتوبوسها است و توزیع روزنامه کثیر الانتشار بین مسافران نیز از وظایف آنان است.

اتوبوس های ویژه درجه دو بین پنج تا ۱۱ سال سن دارند

وی اتوبوس های ویژه درجه دو را دارای سن ناوگانی بین پنج تا ۱۱ سال برشمرد و بیان کرد: اتوبوس های برون شهری درجه سه نیز دارای سن ناوگان ۱۱ تا ۱۵ سال هستند.

وی با بیان اینکه ایمنی ناوگان عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تاکید کرد: معاینه فنی اتوبوس ها و شرایط و ضوابط راننده و میهماندار در هر سه درجه یکسان بوده و زیر نظر مسئولان این اداره کل و شرکت ها کنترل می شود.

وی گفت: از این پس بر چسب درجه اتوبوس در معرض دید مسافرین قرار می گیرد و در هر سه درجه اطلاعات سفر مانند مقصد، توقف های بین مسیر، نوع پذیرایی و سایر اطلاعات لازم به مسافرین از طریق راننده و میهماندار ارائه می شود.

 

 

    نظرات