با همت 26 اكيپ عملياتي؛ برق به يكي از روستاهاي دور ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي، روستاي«پست دره» با دارا بودن 45 خانوار و به دليل كوهستاني و صعب العبور بودن منطقه، تاكنون از نعمت برق محروم بود كه برق رساني به اين منطقه با همت شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي و در اقدامي جهادي طي انجام 2 مانور به اتمام رسيد و اهالي اين روستا از نعمت برق برخوردار شدند.
نماينده مردم شهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم كه در دومين مانور اجراي اين پروژه بزرگ به همراه تعدادي از مسئولان كشوري و استاني حضور داشت، اجراي اين پروژه عظيم را با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه و صعب العبور بودن آن نيازمند تجربه و تخصص هاي فني خاص دانست و اظهاركرد: روستاي«پست دره» در منطقه كوهستاني و صعب العبور واقع شده است كه برق رساني به آن با توجه به پيچيدگي هاي اين پروژه، جز در سايه همت بالا، نيروي كاردان و متخصص همچنين برنامه ريزي صحيح ميسر نمي شد.
دكتر«محمد وحيدي» برنامه ريزي شركت توزيع نيروي برق استان را براي تحقق پروژه احداث شبكه در روستاي«پست دره» ستودني دانست و افزود: برق رساني به اين روستا مرهون برنامه ريزي هاي دقيق اين شركت و بهره گيري از نيروهاي متخصص و فني ماهر براي اجراي اين پروژه است.
نماينده مردم 5 شهرستان خراسان شمالي، شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي را داراي بهترين عملكرد در بين شركت هاي توزيع نيروي برق كشور برشمرد و بيان كرد: خوشبختانه شركت توزيع نيروي برق استان در بيشتر شاخص ها، بهترين عملكرد را در بين شركت هاي توزيع كشور دارد.
وي در اين مانور با تأكيد بر اين كه بايد توسعه شبكه برق در اولويت برنامه شركت هاي توزيع برق قرار گيرد، ابراز اميدواري كرد: اميد است همه روستاهاي بالاي 20 خانوار در استان و كشور از نعمت برق برخوردار شوند.
سرپرست شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي نيز در اين مانور با اشاره به بهره مندي 45 خانوار اين روستا از نعمت برق، بيان كرد: با وجود صعب العبور بودن منطقه و دشواري اجراي اين پروژه بزرگ، 26 اكيپ عملياتي شركت توزيع نيروي برق استان موفق شدند طي اقدامي جهادي و با برگزاري 2 مانور، شبكه 20 كيلوولت را در روستاي «پست دره» احداث كنند.
مهندس«چاهي» درباره جزييات اجراي اين پروژه اظهاركرد: براي برق رساني به اين روستا، 7 كيلومتر شبكه فشار متوسط و 2 كيلومتر شبكه فشار ضعيف احداث و 4 دستگاه ترانسفورماتور نيز با همت نيروهاي فني و با صرف 45 ميليارد ريال اعتبار نصب و برق رساني شد.
مدير توزيع نيروي برق شهرستان مانه و سملقان نيز با بيان اين كه در اين عمليات 26 اكيپ اجرايي فعاليت كردند، اظهاركرد: در فاز نخست اين پروژه 6 اكيپ عملياتي و در فاز دوم نيز 20 اكيپ اجرايي همراه با لجسيك سبك و سنگين عمليات را اجرا كردند. مهندس«رحيمي» با قدرداني از حمايت هاي سرپرست شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي و همكاري همه واحدهاي فني و اكيپ هاي عملياتي، ادامه داد: در اين پروژه 45 خانوار از نعمت برق برخوردار شدند و به 16 معبر، يك مدرسه و يك مسجد برق رساني و همچنين 43 دستگاه چراغ براي معابر اين روستا نصب شد.
وي با اشاره به خاص بودن منطقه جغرافيايي روستاي«پست دره» بيان كرد: شرايط كاري و عملياتي سختي به واسطه صعب العبور بودن منطقه در اين پروژه حاكم بود به طوري كه فاصله بين دو منطقه اي كه در اطراف دره قرار داشت، 740 متر برآورد شد و اكيپ هاي عملياتي ناچار شدند در اين شرايط تيرهاي فلزي را به طور دستي نصب كنند. وي با بيان اين كه روستاي «پست دره» تا شهرستان مانه و سملقان 140 كيلومتر فاصله دارد، متذكر شد: در صورت نبود امكانات و بسيج نشدن اكيپ هاي عملياتي شركت توزيع نيروي برق استان، اجراي اين پروژه حدود 2 ماه به طول مي انجاميد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات