معماری در ایران به کلمه مدرنیته خلاصه شده است

معماری در ایران به کلمه مدرنیته خلاصه شده است

http://www.bananews.ir/کارشناس معماری گفت: اما اکنون معماری در ایران تنها به گفتن کلمه مدرنیته خلاصه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید ستوده‌فر گفت: کارشناسان و معماران باید در مورد معماری کشور به بحث بپردازند و در مورد آثار ساخته شده ارزش گذاری صحیحی انجام بدهند، تا ببینند معماری ایران در مقایسه با معماری دنیا در چه سطحی قرار دارد و نقش معماران ایرانی دنیای چگونه تعریف شده است.

وی افزود: در دهه‎های گذشته معماران بزرگی توانستند آثاری را خلق کنند که بدون اغراق تا سالیان دراز به عنوان نماد آن شهرستان و یا شهر و یا کشور می‌درخشند.

کارشناس معماری گفت: اما اکنون معماری در ایران تنها به گفتن کلمه مدرنیته خلاصه شده است بسیاری آثار که نشان از عدم تداوم فکری و عملی است به وجود آمده است و در دوران حاضر ما شاهد تأثیرگذاری اقدامات انجام گرفته در دهه‎های گذشته بر معماری هستیم.

وی ادامه داد: باید با تلاش و همت از شرایط حال گذر کرده و سعی در بهبود معماری ایران را در نظر گرفت و به دور از شعار و بلند پروازی آینده بهتری را برای معماری ایران رغم زد.

ستوده‌فر در گفتگو با فارس گفت: معمار و کارشناسان بنا باید بیش از هر چیز به تفکر بپردازند تا تنها فکر خود را مشغول ساختمان سازی کنند، زیرا در آن شرایط شهر و کشور فضای بهتری پیدا می‌کند و نام معمار و اندیشه‎‎های او زنده می‌ماند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اهمیت اندیشه و نقش موثر آن در آفرینش اثر معماری می‎توان نتیجه گرفت که تفکر در معنای عام و تفکر معماری در معنای خاص روشی خلاقانه را برای یک معمار ایجاد می‎کند و این امر می‎تواند کنترل کننده هدایت و به نتیجه رساندن ایده اولیه تا مرحله ساخته شدن باشد.

 

    نظرات