مهدی چمران: تاثیر اجرای طرح تفصیلی بر افزایش قیمت مسکن شایعه است

مهدی چمران: تاثیر اجرای طرح تفصیلی بر افزایش قیمت مسکن شایعه است

http://www.bananews.ir/رییس شورای شهر تهران گفت: افزایش قیمت مسکن در اثر اجرای طرح تفصیلی شایعه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت و گو با سایت خبری شهرنوشت اظهار کرد: طرح تفصیلی با تسهیلاتی که برای ساخت‌وساز مسکونی به ویژه در بافت فرسوده و پلاک‌های کلنگی قائل شده، نه تنها منجر به افزایش قیمت مسکن نمی‌شود، بلکه با ظرفیت‌سازی برای ساخت‌وساز در پهنه مسکونی می‌تواند به متعادل کردن بازار بر اثر افزایش عرضه مسکن کمک کند.

احتمال تغییر طرح تفصیلی

چمران در مورد احتمال تغییر در ضوابط طرح تفصیلی مصوب نیز تصریح کرد: در طول زمان به دلیل تغییراتی که در جامعه پیش می‌آید، ممکن است تغییراتی در طرح ضروری باشد که می‌توان آنها را به صورت تکمیلی به طرح اضافه کرد. وی افزود: ممکن است اشکالاتی در طرح تفصیلی پیدا شود، اما اینها اشکالات اساسی و بزرگ نیست، بلکه احتمال دارد در تدقیق طرح روی زمین اشکالاتی پیدا شود که می‌توان آنها را به مرور زمان رفع کرد یا در آیین‌نامه‌های طرح تغییراتی ایجاد کرد. چمران درباره برخی اشکالات طرح تفصیلی گفت: ما نمی‌توانیم برخی موارد مثل ضرورت تجمیع ریزدانه‌ها را اشکالات طرح تفصیلی بنامیم. اینها واقعیت‌های موجود در شهر است که طرح تفصیلی ناچار بوده برای آنها چاره‌ای بیندیشد.

پای نظارت بر طرح تفصیلی ایستاده‌ایم

چمران درباره نحوه نظارت شورای شهر بر چگونگی اجرای طرح تفصیلی گفت: نظارت ما بر این طرح دائمی‌است و ما پای آن می‌ایستیم تا به دقت و کامل اجرا شود.

وی افزود: این نظارت تنها با دریافت گزارش‌ها عملی نمی‌شود، بلکه در صدور دقیق پروانه‌ها و اجرای آنها به صورت دقیق نظارت خواهیم کرد.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: مردم می‌توانند بهترین کمک را در نظارت بر اجرای طرح تفصیلی به ما بکنند؛ چون ما طرح را روی سایت گذاشته ایم تا همه درباره آن آگاه شوند و اگر تخلفی صورت گرفت، ما را مطلع سازند.

 

 

    نظرات