اجرای طرح فاضلاب سیاهکل به ارزش 4 هزار و 800 میلیارد ریال نیازمند همدلی و حرکت جهادی است

اجرای طرح فاضلاب سیاهکل به ارزش 4 هزار و 800 میلیارد ریال نیازمند همدلی و حرکت جهادی است


اجرای طرح فاضلاب سیاهکل به ارزش 4 هزار و 800 میلیارد ریال نیازمند همدلی و حرکت جهادی است

اجرای طرح فاضلاب سیاهکل به ارزش 4 هزار و 800 میلیارد ریال نیازمند همدلی و حرکت جهادی است

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به منظور واگذاری کارهای باقیمانده طرح فاضلاب شهرهای آستانه اشرفیه ، لاهیجان ، سیاهکل ، رودسر و فومن در استانداری گیلان، نشستی با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نماینده مردم شریف شهرستان لاهیجان و سیاهکل در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تشریح وضعیت خدمات آب و فاضلاب در شهرستان سیاهکل اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) مقرر شد طی دو ماه آینده تجهیز کارگاه انجام و عملیات اجرایی آغاز گردد.

وی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب سیاهکل تا کنون 30% پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 3 هزار و 900 مترمکعب در شبانه روز ، احداث 3 واحد ایستگاه پمپاژ و 39 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی در این طرح اجرا که پس از آن 5 هزار و 760 فقره انشعاب فاضلاب نصب خواهد شد .

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین در خصوص پروژه های مربوط به جهاد آبرسانی در این شهرستان اظهار داشت: در فاز 2 این طرح، تمامی روستاهای دارای تنش آبی دیده شده و در تلاش هستیم با افزایش اعتبارات تخصیصی فاز 2 اجرایی گردد.

سپس رسول فرخی نماینده مردم شریف شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان قدمت تاریخی شهرستان سیاهکل افزود: شرایط امروزی در شأن و منزلت مردم شهرستان نیست و افزایش سطح و کیفیت خدمات در حوزه آب و فاضلاب ، مطالبه به حق مردم این خطه بوده که باید محقق گردد.

وی با اشاره به فرسودگی و قدمت شبکه توزیع آب و تنش آبی در روستاهای دیلمان ، خواستار تأمین آب مورد نیاز از منابع مطمئن و پایدار شد.

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهرستان سیاهکل در قالب تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: تسریع در روند اجرای این پروژه، همکاری شهرداری را می طلبد و کار به سرعت و جهادی پیش رود تا عقب ماندگی ها جبران شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت همدلی و همکاری را دارد افزود: اجرای طرح فاضلاب در قالب این تفاهم نامه کار بزرگی است و مردم که شاهد خدمات دولت و نظام باشند قدردان خواهند بود.

وی در ادامه گفت: طرح آبرسانی به 7 هزار و یکصد روستا در قالب محرومیت زدایی و بیش از 2 هزار روستا نیز توسط پیمانکاران بخش خصوصی از طریق خیرین اجرا می شود و فقط چند استان با چالش مواجه هستند و سایر استانها از برنامه زمانبندی اجرایی جلوتر هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر رفع نیازهای آبی شهرستان سیاهکل و همچنین دیلمان تصریح کرد: بررسی های لازم جهت استفاده از پکیج آب شیرین کن و همچنین اصلاح شبکه توزیع آب صورت پذیرد.

گفتنی است شهرستان سیاهکل 31 هزار مشترک دارد و از این تعداد 7 هزار و 500 اشترک مربوط به دیلمان می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات