مشاوران املاک کم‌سواد مباشر تعیین کنند

مشاوران املاک کم‌سواد مباشر تعیین کنند

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه مشاورین املاک ارومیه گفت: مشاوران املاک کم‌سواد ارومیه برای ادامه فعالیت خود و دریافت پروانه مباشر تعیین کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شاهرخ پیری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آن دسته از مشاوران املاک که مدرک تحصیلی آنها پایین‌‌تر از سوم راهنمایی است برای ادامه فعالیت و دریافت پروانه باید یک نفر به عنوان مباشر برای خود تعیین کنند.

وی با اشاره به میزان مدرک تحصیلی مباشران، تصریح کرد: لازم است تا مباشران برای فعالیت بدون مباشر دارای مدرک دیپلم باشند.

پیری افزود: با توجه به بازرسی‌هایی که از مشاوران املاک ارومیه به عمل می‌آید در صورت عدم وجود مباشر برای مشاوران املاک کم‌سواد از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

وی از ایجاد نمایندگی دفتر خدمات برای دریافت کد رهگیری در شهرک ایثار ارومیه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا یک باب دفتر خدماتی به عنوان نمایندگی از سوی اتحادیه راه‌اندازی شده است که برای ثبت معاملات در سامانه مربوط به اتحادیه مشاوران املاک فعالیت می‌کند.

پیری اعلام کرد: این دفتر خدماتی برای مشاوران املاکی که به دلیل عدم بهره‌مندی از اینترنت و سایر مشکلات توانایی ثبت معاملات خود در سامانه را ندارند فعالیت می‌کند.

وی با انتقاد از عدم پرداخت پنج درصد ارزش افزوده توسط معامله‌کنندگان، گفت: تمام مشاوران املاک باید معادل پنج درصد مبلغ معامله را تحت عنوان حق کمیسیون از طرفین معامله دریافت ‌کنند که در برخی از موارد این موضوع توسط معامله‌کنندگان مورد کم توجهی قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ارومیه اظهار داشت: این مالیات مستقیم از خریدار و فروشنده و همچنین از مستأجر و مالک دریافت می‌شود که به این ترتیب طرفین تمام معاملات ملکی شامل خرید، فروش، رهن، اجاره و پیش‌فروش باید علاوه بر هزینه‌ای که تحت عنوان حق دلالی به بنگاه‌های مسکن پرداخت می‌کنند، مبلغی را نیز تحت عنوان مالیات بپردازند.

 

    نظرات