استفاده بیشتر از نقاشی دیواری در شهر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

شهردار کرمان خبر داد: استفاده بیشتر از نقاشی دیواری در شهر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
شهردار کرمان گفت: از نقاشی‌های دیواری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر استفاده خواهد شد.

به گزارش کرنا، سعید شعرباف، در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، با بیان اینکه طبق نظر شورای اسلامی شهر، تمام تابلوهای شهری از لحاظ کمی، کیفی و محتوایی، به بازسازی نیاز دارند، گفت: هرچند بعضی از تابلوها کاربری فرهنگی دارند، اما استفاده تجاری می‌شوند.

وی بر تعیین‌تکلیف تابلوهای بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد و افزود: قصد داریم فضای شهر را برای سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی آماده کنیم و از لحاظ تداعی این رویداد، طراحی و فضای یکسانی را به نمایش بگذاریم.

شعرباف همچنین، به استفاده بیشتر از نقاشی دیواری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و درخصوص درخواست بنیاد شهید برای استفاده رایگان از اتوبوس‌های شهری گفت: برای استفاده از ظرفیت کارت‌های رایگان اتوبوس، و ورودی رایگان به شهربازی، به بررسی بیشتری نیاز داریم؛ چراکه در این خصوص باید اطلاعات و داده‌های لازم به شهرداری ارائه شود.

وی اجرای طرح جامع گلزار شهدا را از اقدامات مهم شهرداری در راستای ساماندهی آن دانست و ادامه داد: ایجاد چند معبر جدید برای ساماندهی ترافیک آن محدوده در دستور  کار قرار دارد و یکی از اقدامات مهم در این راستا، ایجاد پارکینگ مناسب است.

در این جلسه، معاون فرهنگی شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، در خصوص لزوم اجرای نقاشی دیواری با موضوع شهادت و ایثارگری گفت: موارد قبلیِ کارشده، به بازسازی نیاز دارد.

عبدالرضا شیخ شعاعی، از انتخاب پیمانکار مناسب در این خصوص خبر داد و گفت: قرار است با روش خاصی نقاشی دیواری انجام شود که در این راستا طرح‌های مدنظر برای اجرا آماده است.

وی افزود: در روش جدید ترجیح داده می‌شود نقاشی دیواری به‌صورت قاب‌بندی اجرا شود تا در سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، فضای شهری مناسب با این ایام باشد.

شیخ‌شعاعی، با بیان اینکه  تعدادی از نقاشی‌ها متعلق به شهدای والامقام نظام جمهوری‌اسلامی است، گفت: برای یادبود شهدای تشییع نیز زیرگذر تقاطع غیرهم‌سطح «آزادی» انتخاب شده است.

وی افزود: قرار است در سه ورودی تقاطع غیر هم‌سطح «آزادی»، به شکل قاب‌بندی، تصویر شهدای تشییع را به نمایش بگذاریم.

در ادامه این نشست، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز از شهردار کرمان خواست تا نقاشی‌های دیواری با موضوع ایثار و شهادت را در شهر توسعه دهد.

سعید ایرانمنش همچنین به درخواست استفاده رایگان خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید از خدمات اتوبوس‌های شهری اشاره کرد و از شهردار خواست تا شهرداری درخصوص ساماندهی قبور مربوط به خانواده‌های ایثارگر با عنوان «قطعه صالحین» در آرامستان «صاحب‌الزمان(عج)» و همچنین ساماندهی وضعیت ترافیکی گلزار شهدا و اجرای تابلوهایی مبنی بر ایثار و شهادت در تقاطع‌های مسیر بزرگراه «آیت‌الله صدوقی»(جاده تهران)، اقدام کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات