بر سرعت‌بخشیدن به آماده‌سازی محدوده گلزار شهدا تاکید شد

در نشست کارگروه مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها در شهرداری کرمان؛ بر سرعت‌بخشیدن به آماده‌سازی محدوده گلزار شهدا تاکید شد
صبح امروز، نشست کارگروه ویژه مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهرداری کرمان، با حضور شهردار و مدیران شهری، برگزار شد.

به گزارش کِرنا، شهردار کرمان در این نشست، بر انجام هرچه سریع‌تر مصوبات قبلی این کارگروه تاکید کرد و گفت: باید تا قبل از آغاز دهه مقاومت، تمام اقداماتی که شهرداری در دستور کار دارد، به نحو مطلوب به پایان برسد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز با بیان اینکه در جلسه پیشین این کارگروه که در ۲۸ آبان‌ماه برگزار شد، مقرر شده بود بازسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و کف‌سازی دو حمام سیار توسط معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی انجام شود، افزود: همچنین ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی میراث‌فرهنگی آماده شده است.

محمود ایرانمنش افزود: همچنین مقرر شده بود پل عابر پیاده توسط موسسه ملل اجرا شود که باید همکاران فنی معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی، بر میزان پیشرفت و نحوه انجام کار، نظارت کنند.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز گفت: درخصوص سرویس بهداشتی و بازسازی دو حمام، اصرار کارگروه استانی بر این است که حتماً به جای بازسازی، سرویس جدید ساخته شود.

مهدی نیکویی افزود: به نظر می‌رسد بهتر است سازه‌های سبکی در نزدیکی «حوض ستاره» ساخته شود.

وی ادامه داد: پله‌های ورودی گلزار شهدا نیز استانداردهای لازم را ندارد که توسط شهرداری منطقه یک در حال اجراست.

معاون خدمات‌شهری شهردار در ادامه، به بهسازی پله‌های ورودیِ گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: تاکنون، پله‌های ورودی پایین گلزار شهدا، بهسازی و اصلاح شده، اما بهسازی پله‌های بالای گلزار شهدا معطل مانده است.

در ادامه، مقرر شد شهرداری منطقه دو درخصوص اجرای چند سازه سبک سرویس بهداشتی و دو حمام در نزدیک «حوض ستاره» اقدام کند. همچنین پله‌های بالای گلزار شهدا توسط شهرداری منطقه یک، بهسازی و اصلاح شود.

ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، به خاک‌برداری، لکه‌گیری، ترمیم و آسفالت پارکینگ این محدوده نیز اشاره کرد که نیکویی، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار گفت: شهرداری منطقه پنج در حال لکه‌گیری آسفالت این محدوده است، اما درخصوص ترمیم آسفالت، حدود ۸۰۰۰ متر کانال در این محدوده وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی حفار مانند آب و گاز، در حال حفاری هستند.

وی افزود: ترمی آسفالت این محدوده نیز توسط شرکت‌های مذکور انجام خواهد شد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

نیکویی ادامه داد: درخصوص پارکینگ هم، زیرسازی و شیب‌بندی به‌طور کامل انجام شده و اگر مجوز آسفالت به ما داده شود، اجرا خواهد شد.

شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: با توجه به ارایه مجوز جدید، باید در این ناحیه آسفالت سرد اجرا شود.

شعرباف، بر تامین روشنایی این محدوده هم تاکید کرد.

معاون خدمات‌شهری شهردار همچنین، به خاک‌برداری قطعه «صالحین» در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز باید اقداماتی انجام گیرد.

نیکویی در این مورد گفت: خاک‌برداری با توجه به زمان باقی‌مانده تا سالگرد شهادت سردار دل‌ها، عملاً ممکن نیست.

وی از اجرای سقف سبک در ورودی قطعه «شهدای تشییع» خبر داد که شهردار کرمان در ادامه، گفت: بخشی از سقف سبک در ورودی قطعه «صالحین» نیز حتماً باید اجرا شود.

در این نشست همچنین مقرر شد دکه‌ها و مغازه‌های اطراف محدوده گلزار شهدا، به‌دلیل پایان یافتن مهلت قرارداد، جمع‌آوری شوند.

همچنین با دستور شهردار کرمان مقرر شد سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری، طرح ترافیکی این محدوده را بررسی کرده و با توجه به اینکه قرار است یک فضای پارک و بازی در این ناحیه ایجاد شود، حتماً تابلوی راهنمای مسیر پارک تهیه و نصب شود.

بررسی مسیرهای دیگر برای خط‌کشی پارکینگ‌های موجود، خط‌کشی مسیرهای جدید تعیین‌شده و مسیرهای قدیم و جانمایی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر به‌صورت چندزبانه در این مسیر نیز، از دیگر مصوبات بود.

همچنین مقرر شد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، در خصوص تامین ایمنی تمام نقاط آرامستان و گلزار شهدا، بررسی‌های لازم را به‌عمل آورد و گزارش کاملی از تمام موارد، نقاط و محل‌های حادثه‌ساز را همراه با راهکار، ارایه کند.

مقرر شد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هم درخصوص آماده‌سازی و فضاسازیِ ورودی‌های شهر برای ایام دهه مقاومت اقدام کند. همچنین در زمینه فضاسازی شهر، مکان‌هایی که برای تبلیغات و فضاسازی نیاز است، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تابلوهای مورد نیاز نصب شود و در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمان قرار گیرد.

همچنین مقرر شد اجرای پیاده‌راه‌های مورد نیاز در مسیر گلزار شهدا، توسط شهرداری‌های مناطق یک و چهار و معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری، مورد بررسی قرار گیرد و اجرا شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات