ادامه فعالیت گشت های ویژه پایش آلودگی هوا در شهرستان شاهین شهر و میمه

ادامه فعالیت گشت های ویژه پایش آلودگی هوا در شهرستان شاهین شهر و میمه

طبق ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند مصوبه 1384 :

سوزاندن پسماند در محیط آزاد و یا پسماند سوزهای غیراستاندارد و مغایر با ضوابط و شیوه نامه های مربوطه، ممنوع است.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه، کارشناسان این اداره در ساعات اولیه روز شنبه مورخ 5 آذرماه 1401 در حین گشت زنی در منطقه بختیار دشت، متخلفینی که در زمینه جمع آوری ضایعات فعالیت داشته و در یکی از نقاط حاشیه شهر در حال سوزاندن روکش پلاستیکی کابل‌های برق بودند، شناسایی کردند.

کارشناسان حاضر در محل پس از خاموش نمودن آتش به منظور کاهش آلودگی، موضوع را به کلانتری 11 شاهین شهر گزارش و بلافاصله مأموران جهت بررسی و شناسایی متخلفان، در محل حاضر شدند.

گفتنی است افراد دلال و دوره گردی که ضایعات سیم و کابل ها را می خرند و در تاریکی هوا اقدام به سوزاندن آن می کنند. این اقدام با ایجاد آلودگی در هوا، به علت تولید گازهای دی اکسین و فوران منجر به بروز بیماری های سرطانی می شود. از طرفی سوزاندن کابل ها باعث از بین رفتن کیفیت مس و روکش های پلاستیکی نیز می شود. در صورتی که تعدادی از شرکت ها بازیافت که به دستگاه تفکیک و بازیافت سیم و کابل های روکشدار مجهز هستند و با استفاده از این دستگاه ها، ضایعات سیم های فلزی و روکش های آنها به صورت جداگانه در مخازن تفکیک و بازیافت می شوند. که با این روش کیفیت سیم های فلزی حفظ شده و روکش های پلاستیکی آن ها نیز پس از بازیافت دوباره به چرخه مصرف، باز می گردد .

طبق ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند مصوبه 84 سوزاندن پسماند در محیط آزاد و یا پسماند سوزهای غیراستاندارد و مغایر با ضوابط و شیوه نامه های مربوطه، ممنوع است .

بر همین اساس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه با برقراری گشت های ویژه با هرگونه اقدام به سوزاندن ضایعات بصورت دستی و غیر مکانیزه برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سوزاندن ضایعات سیم و کابل اقدامی مضر است که با ایجاد آلودگی هوا و به دلیل تولید گازهای سمی، سرطان زا است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات