برگزاری مانور زلزله با هدف آمادگی در برابر وقوع حوادث احتمالی

برگزاری مانور زلزله با هدف آمادگی در برابر وقوع حوادث احتمالی

به گزارش شهریار ، آتش پاد علیرضا زبردست با بیان اینکه مانور زلزله "عملیات آمادگی در برابر زلزله" است، گفت: کشور ایران زلزله‌خیز است و کهن شهر تبریز نیز زمین لرزه‌های متعدد و ویرانگری را در تاریخ قدمت خود به یادگار دارد و همین تاریخ نگران کننده از وقوع زمین لرزه‌های این چنین، هشدار آمادگی در برابر زلزله را برای همه به شدت یادآور می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش آمادگی در برابر زمین لرزه از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و سالانه در بیشتر نقاط جهان آسیب‌های بیشتری از وقوع این زمین لرزه‌ها برای مردم کره زمین به بار می‌آورد که بایستی آموزش‌های عمومی ایمنی و آمادگی در برابر قبل، حین و بعد از وقوع زلزله برای همه به ویژه در سطح مدارس تدریس شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز افزود: در این مانور آموزشی که در تبریز برگزار شد، مشارکت سازمان آتش نشانی با محوریت نجات افراد از ارتفاع، خاموش کردن آتش سوزی و نجات افراد گرفتار از زیر آوار بود.

زبردست ادامه داد: محوریت دیگر در اجرای این سناریو "عملیات امدادی خفگی با گاز منوکسید کربن" در ساختمان‌های مسکونی بود که هشدار دهنده این موضوع است که در مواقع زلزله امکان رخداد خارج شدن لوله لوازم گازسوز و انتشار گاز منوکسید در محیط منزل است که شهروندان نباید از این موضع غافل شوند و در چنین مواقعی حتما از محکم بودن اتصالات گاز منوکسید مطمئن شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از برگزاری کلاس‌های آموزشی آمادگی در برابر زلزله در سطح مدارس سطح شهر تبریز خبر داد و افزود: هم اکنون کارشناسان آتش نشانی تبریز در اکثر مدارس تبریز آموزش ایمنی در این راستا دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات