همایش سراسری گروههای تخصصی برق سازمان نظام مهندسی در مشهد برگزار شد

همایش سراسری گروههای تخصصی برق سازمان نظام مهندسی در مشهد برگزار شد

www.bananews.irسومین همایش سراسری گروههای تخصصی برق سازمان نظام مهندسی کشور روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دبیر همایش گفت: همایش سراسری گروههای تخصصی برق سازمان نظام مهندسی کشور هر شش ماه یکبار برگزار می شود که تاکنون اجلاسهای پیشین در شهرهای قزوین و محمودآباد استان مازندران برپا شده است.

'مسعود صالحی پویا' افزود: در سومین همایش سراسری گروههای تخصصی برق ۸۰ نفر از نمایندگان شورای مرکزی شرکت نظام مهندسی کشور از تمام استانها و مدیران ارشد شرکتهای برق کشور حضور دارند.

وی پیگیری برنامه ها و اقدامات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حوزه صنعت برق را از جمله اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

او افزود: پیگیری تفاهمنامه سه جانبه متشکل از وزارت نیرو، مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان، پیگیری آسانسورها و تعرفه های خدمات مهندسی از جمله موضوعات مورد بحث این همایش است.

عضو هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: این سازمان هم اکنون دارای ۱۸ هزار عضو در هفت رشته تخصصی مهندسی است.

مهندس 'جواد آفاق اسلامیه' افزود: سالانه حدود پنج میلیون مترمربع ساخت و ساز در خراسان رضوی انجام می شود و این در حالی است که سرمایه گذاری صنعت ساختمان در این استان حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال برآورد شده است.

وی گفت: صنعت ساختمان در خراسان رضوی سالانه ۷۰۰ شغل ایجاد می کند لذا این صنعت نقش بسزایی در اشتغالزایی و ایجاد شغلهای متعدد در کشور دارد.

عضو هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به تدوین راهبرد ساختمان در این استان افزود: استراتژی راهبردی ساختمان به عنوان بهترین سند برای تصمیم سازی و تصمیم گیری مناسب به منظور ارتقا کیفیت ساخت و سازها با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد صنعت ساختمان می باشد.

وی اظهارداشت: در این راستا تاکنون اقدامات موثری پیرامون ارتقا کیفیت ساخت و سازها در خراسان رضوی انجام شده که راه اندازی سامانه یکپارچه سازی ارائه خدمات شهری برای نخستین بار در مشهد از جمله این اقدامات است.

او گفت: خدمات شهری از جمله صدور پروانه ساختمان در مشهد از اسفند ماه پارسال در دفاتر مهندسی ساختمان انجام می شود.

آفاق اسلامیه اجرای 'نظام آرتینگ' در شبکه داخلی ساختمانها، افزایش کیفیت اجرای تاسیسات برقی در ساختمان، برنامه ریزی برای سامانه های اعلام حریق و یکسانسازی ضوابط ایمنی و آتشنشانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد.

عضو هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به چشم اندازهای این سازمان افزود: برنامه ریزی برای افزایش طول عمر ساختمانها، حذف واردات و تولید هرگونه کالای غیراستاندارد در صنعت ساختمان و فعالیتهای شرکتهای اختصاصی ذیصلاح نیز در حال انجام است.

 

 

    نظرات