حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زن مسلمان است

حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زن مسلمان است

به گزارش شهریار ، آیت‌الله دکتر سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از پوسترهای سوگواره بزرگ فاطمی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) با ویژگی‌های منحصربه فرد خود نشان دادند که زنان نیز می‌توانند به عنوان افرادی ارزشمند در جامعه حضور یافته و تاثیرگذار شوند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی مناسب زن مسلمان برای ورود به صحنه سیاست، کار و تلاش و ایفای نقش فعال در جامعه همراه با تحصیل، عبادت و تربیت فرزندان صالح است.

آل‌هاشم خطاب به مدیران و مسئولان فرهنگی شهر اعلام کرد: باید در کار فرهنگی چند اصل مهم همچون دوری از اسراف و هزینه‌های بیجا، انجام کارهای ماندگار و پایدار همچون سوگواره بزرگ فاطمی، ایفای نقش در تغییر مثبت فرهنگ جامعه، توجه به محتوا در نمادهای فرهنگی و دقت در هزینه‌کرد از بیت‌المال را سرلوحه کار خود کار قرار دهند.

وی اضافه کرد:ترویج نماز، ترویج و ترغیب ازدواج باید اولویت کاری برنامه فرهنگی مدیران شهری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز با اشاره به اخلاص در کار فرهنگی برای حصول نتیجه مطلوب نیز گفت: پرهیز از کارهای تکراری  و حرکت به سمت جلو  و اقدامات ابتکاری وابداعی در حوزه فرهنگ باید جزو اولویت کاری مدیران فرهنگی شهر باشد.

آیین رونمایی از پوستر سوگواره بزرگ فاطمی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار تبریز برگزار شد.

سوگواره بزرگ فاطمی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و در هشت محور اصلی سلسله همایش‌های بصیرت فاطمی، سوگواره نمایشی آب و آیینه، نقش مانا، قاب آسمان، کتابت نور فاطمی، بیت‌الاحزان فاطمه، آوای کبود و  پنجمین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی  و در قالب‌های همایش و سخنرانی، تئاتر و نمایش‌های آیین، کتابت خط و خوشنویسی، کارگاه نقاشی با حضور یکی از اساتید بنام کشور، مسابقه عکاسی با مشارکت مردم، نمایشگاه‌های فاطمی،   تولید و حمایت از سرودهای انقلابی و مذهبی با مضامین اهل بیت و حضرت زهرا(س) و شعر و مرثیه‌سرایی برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات