اجاره واگن برای عبور از بحران ناوگان مترو
بازگشایی LC قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، پیگیری دریافت تاییدیه استانداردهای قطار ملی و پس از آن انعقاد خرید واگنهای تولید داخل از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری در یک سال دنبال کرده اما هیچیک از آنها به افزایش ظرفیت ناوگان مترو منجر نشده و چشماندازی برای حل این مشکل در کوتاهمدت نیز وجود ندارد..به دلیل کمبود ناوگان، ریزش آمار مسافران مترو نیز حتی پس از پایان عصر کرونا ادامهدار بوده و در آبان امسال روزانه فقط یکمیلیون و ۵۱هزار مسافر در شبکه مترو جابهجا شده که کمتر از نصف رکوردی است که در سالهای رونق این شبکه ثبت شده بود..جلال بهرامی، معاون حملونقل و ترافیک تهران به تازگی اعلام کرده افزایش واگن تنها راهکار مشکل کمبود قطار است و از این رو در حال پیگیری برای «واگن اجارهای» هستیم؛ چراکه ساخت و خرید واگن بیش از دو سال به طول خواهد انجامید..این احتمالا اولین بار است که راهکار اجاره ...
متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد
نظرات