منطقه ۵ پایلوت تجهیز مدیریت بحران در شهرداری تبریز/ ساختمان‌های ناایمن پایش می‌شوند

منطقه ۵ پایلوت تجهیز مدیریت بحران در شهرداری تبریز/ ساختمان‌های ناایمن پایش می‌شوند

به گزارش شهریار ، سیاوش فتح اللهی در جلسه مشترک با مدیر و کارشناسان مدیریت بحران شهرداری تبریز اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن محدوده شرق تبریز بر روی خط گسل زلزله، تجهیز منطقه به سوله مدیریت بحران، خرید ابزار و وسایل مورد نیاز و تقویت واحد مدیریت بحران در اولویت قرار می گیرد.

وی با اشاره به تجربیات شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران یادآور شد: پایش سازه های نا ایمن، نصب سیستم‌های هشدار زلزله، آموزش های عمومی و ... برای پیشگیری یا کاهش خسارات مالی و جانی مواقع بحرانی مفید واقع خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ از بازدیدهای روزانه و اجرای پایش ساختمان‌های ناایمن بالای شش طبقه در شرق تبریز خبر داد و یادآور شد: پایش اطلاعات ساختمان های شرق تبریز آغاز شده و طی آن ساختمان های عمومی بر اساس اولویت، طبقه بندی شده و نسبت به صدور اخطار به ساختمان‌های ناایمن اقدام شده است.

فتح اللهی همچنین از آمادگی منطقه ۵ برای مقابله با بارش برف و بوران خبر داد و گفت: ۱۶ دستگاه گریدر و برف‌روب برای مسیرهای اصلی و شش دستگاه تراکتور کوچک برای برف روبی معابر فرعی پیش بینی شده است.

به گفته وی ۱۰۰ هزار لیتر محلول سازگار با محیط زیست در دپوی مرکزی منطقه ۵ ذخیره شده و ۲۳ دستگاه تانکر برای محلول پاشی معابر سطح حوزه اختصاص یافته است.

مسعود حسن نژاد امجدی، مدیر ستاد بحران شهرداری تبریز نیز در این جلسه یادآور شد: شهرداری منطقه ۵ از سالیان گذشته نیز در خرید تجهیزات و اقدامات لازم برای تقویت واحد مدیریت بحران پیشگام بوده و امیدواریم تداوم تجهیز این حوزه در بودجه سال آتی نیز پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت بحران شهرداری کلانشهر تبریز از سال ۸۱ تشکیل شده است، ادامه داد: احداث ۳۷ سالن چند منظوره، احداث ایستگاه های جدید آتش نشانی، احداث پارک‌های دو منظوره و اختصاص تفرجگاه عباس میرزا جهت پوشش جنوب و جنوب غرب تبریز برای اسکان موقت در مواقع بحرانی از جمله اقدامات صورت گرفته طی سال های گذشته بوده است.

حسن نژاد با تاکید بر لزوم رویکرد مدیریت بحران از مقابله و عملیات محوری به سمت پیش بینی و پیشگیری گفت: بدون توجه به اصول پدافند غیرعامل، ایمن سازی سازه‌های شهری و توسعه شهر بر اساس اصول ایمنی، حوزه عملیات مدیریت بحران هم موفق نخواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات