شهرداری کرمان در بهسازی محدوده گلزار شهدا از برنامه جلوتر است

شهرداری کرمان در بهسازی محدوده گلزار شهدا از برنامه جلوتر است
شهردار کرمان گفت: شهرداری کرمان در زمینه بهسازی و آماده‌سازی محدوده گلزار شهدا برای برپایی مراسم سالگرد سردار دل‌ها، از برنامه جلوتر است.

به گزارش کِرنا، سعید شعرباف، در نشست کارگروه ویژه مراسم سالگرد شهادت «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» شهرداری کرمان، بر انجام به‌موقع، صحیح و به‌سرعت وظایف شهرداری کرمان برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تاکید کرد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز در این نشست ضمن بررسی مصوبات جلسات پیشین و پیشرفت این مصوبات، گفت: تا پایان آذرماه جاری، تمام وظایفی که به‌عهده شهرداری گذاشته شده، به پایان خواهد رسید.

محمود ایرانمنش، افزود: با پیگیری، پل عابر پیاده‌ای که «موسسه ملل» باید اجرا کند، تا پیش از مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها، اجرا و آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: خاکبرداری قطعه «صالحین» نیز با استقرار تجهیزاتِ پیمانکار، از فردا آغاز می‌شود.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با اشاره به بارندگی‌های روزهای اخیر، گفت: پس از بارندگی، شهرداری منطقه پنج، ترمیم آسفالت این محدوده را آغاز خواهد کرد.

ایرانمنش همچنین به اجرای حمام و سرویس بهداشتی نزدیک «حوض ستاره» به‌عنوان یکی از مصوبات نشست قبلی اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه دو باید این کار را انجام می‌داد.

علی عسکری، معاون خدمات‌شهری شهردار منطقه دو نیز از اجرای سرویس بهداشتی و حمام خبر داد و گفت: این پروژه تا ۱۰ روز آینده به پایان خواهد رسید.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان همچنین به مصوبه طرح بوستان «شهید سلیمانی» و برآورد معابر و طرح‌های مورد نیاز در اسرع وقت اشاره کرد و افزود: قرار بود این کار انجام شود و طرح در اختیار شهرداری منطقه یک قرار گیرد.

زهرودی، مسئول دفتر طراحی و نظارت معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان هم در پاسخ گفت: طرح کامل شده و باید مصالح خریداری و کار آغاز شود.

معاون خدمات‌شهری شهردار در ادامه، به گزارش کامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، در خصوص تامین ایمنی تمام نقاط آرامستان و گلزار شهدا، اشاره کرد و گفت: گزارش کاملی از تمام موارد، نقاط و محل‌های حادثه‌ساز توسط این سازمان، به مدیریت گلزار شهدا و شورای تامین استان فرستاده شد.

ایرانمنش همچنین به طراحی سقف گلزار شهدای تشییع اشاره کرد که مسئول دفتر طراحی و نظارت معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در این خصوص گفت: طراحی دیوار و سقف تمام و مقرر شده یک سقف مشبکِ سبک با دو دیوار در این محدوده اجرا شود که طرح برای برآورد قیمت در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

زهرودی ادامه داد: روی دو دیوار طراحی‌شده در این ناحیه که به شکل اِلمانی از تشییع ۵۶ شهید ساخته می‌شود، عکس ۵۶ شهید تشییع نصب خواهد شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار در ادامه، به کف‌سازی قطعه «صالحین» اشاره کرد و ادامه داد: قطعه «صالحین» نیز به‌زودی ‌کف‌سازی خواهد شد.

ایرانمنش، به مصوبات نشست پیشین در رابطه با اجرای طرح ترافیکی گلزار شهدا از جمله خط‌کشی معابر، ساخت تابلوهای چندزبانه و راهنمای مسیر و ایجاد سرعتکاه که بر عهده سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری گذاشته شده، اشاره کرد و گفت: برخی از تابلوها اجرا شده‌ و مابقی نیز به‌سرعت نصب خواهد شد.

وی، نصب بیلبورد و بنرهای خوش‌آمدگویی و اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر را از دیگر مصوبات نشست قبلی این کارگروه دانست که مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: از سمت ورودی بلوار «شهید صدوقی»، تابلوی بنیاد شهید بازسازی و ترمیم شده است.

علی کردی، مدیر خدمات و تاسیسات شهرداری کرمان نیز از آماده‌سازی یک تابلوی سه در شش خبر داد.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون فرهنگی شهردار هم گفت: برای ورودی جاده «زرند» نیز یک تابلوی چهار در هشت در حال آماده‌سازی است.

در ادامه، شهردار کرمان تاکید کرد: عنوان و موضوع تابلوها با هماهنگی شهردار و معاون فرهنگی شهردار تعیین خواهد شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار همچنین بیان کرد: تاکنون، دو اخطار به مدیر پیست کارتینگ برای جمع‌آوری پیست داده شده است.

ایرانمنش تصریح کرد: در صورت عدم همکاری، به‌صورت قانونی و حقوقی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه، مقرر شد مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، در صورت عدم همکاری پیست کارتینگ، از طریق واحد حقوقی این سازمان اقدام کند.

همچنین مقرر شد تصمیم‌گیری درخصوص مغازه‌های گلزار شهدا، به پس از تصمیم‌گیری نهایی در کمیسیون خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر موکول شود.

پیاده‌راه‌سازی مسیر «مسجد فروزی» تا میدان «ابومهدی‌المهندس» نیز توسط شهرداری منطقه چهار، هرچه زودتر به پایان برسد.

همچنین مقرر شد لیست کارکنان سازمان‌ها و مناطق شهرداری که باید در این ایام در محدوده گلزار شهدا، خدمت‌رسانی کنند، به‌صورت محدود و در اسرع وقت، برای صدور کارت تردد، تهیه شود.

اجرای آسفالت سرد پارکینگ محدوده گلزار شهدا نیز از دیگر مصوبات بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات