بدهی‌مان را ندهند شهرفروشی می‌کنیم

بدهی‌مان را ندهند شهرفروشی می‌کنیم

http://www.bananews.ir/معاون مالی شهرداری‌تهران با اعلام اینکه شهرداری بابت عوارض، ۵۰۰ میلیارد تومان از مردم و ۷۰۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است، گفت: ما اهرمی برای دریافت عوارض از بدهکارانمان نداریم و باید منتظر بمانیم تا بدهکاران کارشان به شهرداری بیفتد تا ما بتوانیم از آنها طلب‌هایمان را بگیریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین‌محمد پورزرندی در گفت‌وگو با مهر افزود: مردم گمان می‌کنند شهر با پول دولت اداره می‌شود، اما شهر از پول خود مردم اداره می‌شود و اگر ما کمبود بودجه داشته باشیم مجبور به شهر فروشی می‌شویم.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که عوارض ما به اندازه‌ای کم است که به میزان شارژ یک ماه ساختمان هم نمی‌شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه نهادها و اصنافی که بیشتر پسماند تولید می‌کنند و درآمدهای بیشتری دارند باید عوارض بیشتری بدهند، گفت: صنف‌هایی هستند که درآمدهای بالایی دارند مانند بانک‌ها، بیمه‌ها و... که وقتی با لوایح محلی قصد می کنیم عوارض بیشتری بگیریم مورد اعتراض شوراهای عالی این اصناف قرار می گیرد و می‌گویند باید قوانین بالا دستی داشته باشیم.

وی سازمان‌های دولتی را هم از بخش بدهکاران مدیریت شهری در خصوص عوارض برشمرد و گفت: دولتی‌ها ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش عوارض به شهرداری بدهکار هستند.

 

    نظرات