به گزارش شهریار ، یعقوب وحیدکیا در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجانشرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: حمل و نقل و ترافیک موضوعی بین بخشی است که تنها با تعامل بین تک تک واحدها و نهادهای مرتبط میتوان در این زمینه به نتیجه مطلوب دست یافت. همواره حمل و نقل در بحث بودجه بندی نیز رقم قابل توجهی را به خود اختصاص میدهد.
وحیدکیا افزود: معضل کرونا مشکلات متعددی برای سرمایه گذار بخش خصوصی در شرکت واحد اتوبوسرانی به وجود آورد و سبب شد این بخش که با هزینههای جاری فعالیت میکند نتواند دوام بیاورد و از رده خارج و در نتیجه شاهد تضعیف ناوگان حمل و نقل عمومی شدیم. بعد از بحران کرونا با افزایش نیازها و افزایش تعداد خودرو در شبکه حمل و نقل مواجه هستیم که عملاً چاره ای جز تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت برای خودروهای شخصی مخصوصاً در محدوده مرکزی نداریم.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تبریز ادامه داد: برنامه ما تعریض پیاده راهها، اجرای پیاده راه جمهوری، راه اندازی خط دوم مسیر BRT و افزایش مسافرپذیری مترو و همچنین افزایش و نوسازی ناوگان تاکسیرانی است که با در نظر گرفتن محدودیتهای منابع مالی و انسانی، نیاز همراهی دولت و همکاری دیگر ارگانها بیشتر احساس می شود.
در ادامه جلسه مدیران عامل سازمانهای مجموعه حمل و نقل گزارشی از مسائل و مشکلات موجود و پیشنهادات خود ارائه دادند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجانشرقی نیز در این نشست گفت: توسعه استان و پاسخ به انتظارات نیازمند پرداخت موضوعی به مباحث است. جایگاه حمل و نقل در دنیا و به تبع آن در کشور ما نیز جزو مظلومترین حوزه هاست هر چند حمل و نقل بر تمامی حوزه ها تاثیر گذار و اثر بخش است اما غالباً نادیده گرفته می شود چرا که حمل و نقل به یک رویداد جاری تبدیل شده است.
جبارعلی ذاکر افزود: نباید فراموش کنیم که حمل و نقل در هر شهر یک شبکه است و تعداد خودروهای ورودی و خروجی مشخص است. ما با اجرای برخی پروژه های غیرتخصصی ترافیکی از قبیل افزایش پلها نمی توانیم مشکل را حل کنیم و فقط مشکل یا گره ترافیکی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می کنیم. حال آنکه با سیستمی شدن فعالیتها شاهد پیشبرد امور و سرعت گرفتن کارها خواهیم بود.
نظرات