چهاردهمین اجلاس کشورهای متعاهد به کنوانسیون رامسر

چهاردهمین اجلاس کشورهای متعاهد به کنوانسیون رامسر

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران، حضور نمایندگان کشور در چهاردهمین اجلاس کشورهای متعاهد به کنوانسیون رامسر ( COP14 ) را فرصتی مناسب برای ارتقاء همکاریهای بین المللی در خصوص حفاظت و احیاء تالاب ها دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مهری اثناعشری با اشاره به اینکه این اجلاس که از تاریخ 15 تا 22 آبان ماه 1401 در شهر ژنو کشور سوئیس و با حضور نمایندگان 146 کشور از 172 کشور عضو و همچنین نمایندگان 55 سازمان ناظر برگزار شد افزود: شعار این دوره از اجلاس " اقدام برای تالاب‌ها ; برای مردم، برای طبیعت" بود که بر اهمیت اکوسیستم‌های تالابی به عنوان راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت برای سلامت انسان و سیاره‌ها تأکید می‌کند .

اثناعشری در ادامه در خصوص این رویداد بین المللی افزود: در طول این کنفرانس شرکت کنندگان فرصت شنیدن گزارش‌های ویژه‌ای در خصوص حفاظت و بهره ¬ برداری خردمندانه از تالاب‌ها در کشورهای عضو و نیز گزارش دبیرخانه براساس گزارشات ملی کشورها را داشتند. همچنین علاوه بر برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌ها و کشورها در خصوص تالاب‌ها، بیش از 60 رویداد جانبی از سوی کشورهای عضو و نهادهای بین ¬ المللی زیست‌ محیطی برنامه ریزی و برای شرکت‌کنندگان برگزار شد. "جایزه حفاظت از تالاب کنوانسیون رامسر" و شهرهای تالابی نیز از سایر بخش‌های این نشست بود. در طول مدت مذاکرات اجلاس‌ منطقه ای در ساعات مشخص شده برگزار گردید. در روزهای 5 و 13 نوامبر نیز جلسه کمیته دائمی برگزار شد .

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در زمینه نحوه حضور طرح حفاظت از تالاب ها در این اجلاس گفت: طرح حفاظت از تالاب های ایران با برگزاری غرفه ای در نمایشگاه جانبی اجلاس، انتشارات و اقلام آگاهی رسانی تولید شده برای ارتقاء سطح آگاهی های عمومی در خصوص تالاب ها را به نمایش گذاشت. همچنین در رویداد جانبی مشترک این طرح با دفتر حفاظت و احیاء سازمان، دستاوردهای پروژه مشترک دولت ایران و ژاپن در خصوص الگوسازی مشارکت مردم برای احیاء تالاب ها در سطح بین المللی ارائه شد. علاوه بر این، شرکت در نشست‌های منطقه ای آسیا و اقیانوسیه، شرکت در رویدادهای جانبی، شرکت در جلسه نمایندگی ایران در ژنو و بررسی وضعیت کشور در کنوانسیون رامسر و اهداف تیم اعزامی، مذاکره با مرکز منطقه ای شرق آسیا- NGO های تالابی برای همکاری، مذاکره با دبیرکل کنوانسیون و دعوت غیر رسمی از ایشان برای حضور در ایران و همچنین مذاکره با مشاور ارشد آسیا و اقیانوسیه کنوانسیون رامسر نیز، در حاشیه اجلاس انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات