راه‌اندازی گرم‌خانه در مجموعه «پردیسان قائم(عج)»/ فعالیت گرم‌خانه ورودی جاده ماهان به‌صورت موقت

معاون فرهنگی شهردار کرمان خبر داد: راه‌اندازی گرم‌خانه در مجموعه «پردیسان قائم(عج)»/ فعالیت گرم‌خانه ورودی جاده ماهان به‌صورت موقت
معاون فرهنگی شهردار کرمان، از راه‌اندازی گرم‌خانه در مجموعه «پردیسان قائم(عج)» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این گرم‌خانه محل مناسبی برای نگهداری متکدیان و افرد بی‌خانمان خواهد بود.

به گزارش کرنا، عبدالرضا شیخ شعاعی، با بیان اینکه وجود گرم‌خانه‌ها در محدوده مسکونی شهر، همواره مورد اعتراض اهالی محل قرار می‌گیرد و درنهایت منجر به تعطیلی می‌شود، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این موضوع، ساختمان موجود در «پردیسان قائم(عج)» برای این منظور انتخاب شده است.

وی، به گرم‌خانه واقع در میدان «بیرم‌آباد»، ورودی جاده قدیم «ماهان»، اشاره کرد و گفت: این گرم‌خانه، به‌دلیل اعتراض اهالی محل، تعطیل شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، در عین حال بیان کرد: البته با توجه به سردی هوا در روزهای اخیر، گرم‌خانه ورودی جاده قدیم «ماهان»، با ظرفیت ۴۰ نفر، به‌صورت موقت فعال شده است.

شیخ‌شعاعی، با اشاره به شروع تعمیرات و آماده‌سازی ساختمان برای ایجاد گرم‌خانه در «پردیسان قائم(عج)»، افزود: این گرم‌خانه به‌دلیل دوری از فضای مسکونی شهر، به‌صورت ثابت و همیشگی در اختیار افراد بی‌خانمان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ظرفیت این گرم‌خانه ۴۰۰ نفر است که در بخش خانم‌ها ۲۰۰ نفر و در بخش آقایان نیز ۲۰۰ نفر گنجایش دارد.

معاون فرهنگی شهردار کرمان افزود: ساختمان گرم خانه دو ورودی مجزا برای خانم ها و آقایان دارد و به‌صورت تفکیک‌شده ازهم، ساخته می‌شود .

شیخ‌شعاعی، امکانات گرم‌خانه در هر بخش را شامل سرویس بهداشتی، حمام، آرایشگاه، آشپزخانه و آلاچیق ذکر کرد و ادامه داد: برای در اختیار قراردادن غذای گرم به افراد نیازمند و بی‌خانمان، ساخت آشپزخانه صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی، با تاکید بر اینکه این گرم‌خانه با همکاری شهرداری و یک مرکز خیریه ساخته می‌شود، گفت: گرم‌خانه شهر کرمان با انجام تعمیرات و اضافه‌کردن امکانات لازم، تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، گرم‌خانه را محل نگهداری متکدیان و افراد بی‌خانمان و نیازمند ذکر کرد و یادآور شد: معتادان جمع‌آوری‌شده از سطح شهر نیز تا زمان تعیین‌تکلیف، در این محل نگه‌داری خواهند شد.

شیخ‌شعاعی افزود: پس از تکمیل ساختمان، مدیریت گرم‌خانه در اختیار مرکز خیریه قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه برای توانمند‌سازی معتادان نیز ازسوی مرکز خیریه، اقداماتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری کرمان در راستای وظیفه اجتماعی خود، ساخت گرم ‎‌ خانه‌ها را در پیش گرفته است؛ بنابراین، در صورت جانمایی فضای مناسب، این اقدام تداوم خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات