اگر صندوق ملی محیط زیست تقویت شود، محیط زیست کشور جان تازه ای می گیرد

اگر صندوق ملی محیط زیست تقویت شود، محیط زیست کشور جان تازه ای می گیرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم حمایت و تقویت صندوق ملی محیط زیست تأکید کرد و گفت: صندوق ملی محیط زیست یکی از پشتوانه های اصلی حفاظت از محیط زیست کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست به نقل از روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، علی سلاجقه در جلسه مجمع عادی به طور فوق العاده صندوق ملی محیط زیست که با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این صندوق و نیز نماینده سازمان حسابرسی و بازرس قانونی برگزار شد، با تأکید بر لزوم رعایت تقویم زمانی و شفافیت در انجام تکالیف صندوق ملی محیط زیست، اظهار کرد: ما در دولت به دنبال استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از صندوق ملی محیط زیست هستیم تا محیط زیست کشورمان جان تازه ای بگیرد .

وی صندوق ملی محیط زیست را یکی از پشتوانه های اصلی حفاظت از محیط زیست کشور توصیف کرد و گفت: صندوق باید تقویت شود و عوارض آلایندگی نیز در خدمت محیط زیست کشور قرار گیرد .

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه می بایست برای صندوق ملی محیط زیست طرحی نو درانداخته شود، تصریح کرد: اگر اساسنامه صندوق نیاز به اصلاح دارد باید این کار به سرعت انجام شود و صندوق در عرصه محیط زیست و در گستره ایران اسلامی به فعالیت بپردازد .

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، منابع صندوق می تواند در خدمت بحث آموزش، ترویج و فرهنگ سازی قرار بگیرد .

سلاجقه افزود: انتظار ما از صندوق ارتقای شاخص های محیط زیستی، مدیریت آلایندگی و تلاش در جهت فرهنگ سازی است .

رئیس مجمع عمومی صندوق ملی محیط زیست بر لزوم تعیین حداقل و حداکثر میزان پرداخت تسهیلات به طرح های محیط زیستی تأکید کرد و گفت: باید بودجه سال 1402 صندوق تا پایان امسال مصوب شود .

وی تصریح کرد: صندوق می تواند در مباحث مختلف به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه خدمت کند .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برنامه این سازمان برای راه اندازی پارک فناوری محیط زیست خبر داد و گفت: با راه اندازی این پارک به مردم نشان می دهیم که اگر محیط زیست قرار اصلاح شود، مسیر این اصلاح از توسعه فناوری های محیط زیستی می گذرد .

سلاجقه در عین حال خاطرنشان کرد: صندوق ملی محیط زیست می تواند در این زمینه به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات