مشاوران املاک: از بلوک بندی قیمت مسکن بی‌خبریم!

مشاوران املاک: از بلوک بندی قیمت مسکن بی‌خبریم!

http://www.bananews.ir/طرح بلوک بندی قیمت در بازار مسکن طبق اعلام مسوولان وزارت راه و شهرسازی قرار است از ابتدای تابستان سال‌جاری اجرایی شود، اما با اینکه ۱۰ روز بیشتر به شروع تیر ماه (فصل نقل و انتقال) باقی نمانده است، بسیاری از مشاوران املاک فعال در تهران از جزئیات این طرح بی اطلاع هستند!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی سایت اعلام «قیمت مرجع» با هدف شفاف سازی و جلوگیری از حباب قیمت در بازار خرید و فروش مسکن، طراحی شده است . اما دیروز پیگیری ها درباره میزان آشنایی مشاوران املاک با این سامانه نشان داد: املاکی‌ها که قرار است بازوی اصلی اجرای طرح بلوک بندی باشند، با این طرح کاملا بیگانه هستند.

اعلام نرخ‌های پیشنهادی فروشندگان

برخی از مشاوران املاک اظهار کردند: اکنون شناخت و اطلاع دقیقی از سایت اعلام «قیمت مرجع» ندارند، اما برای راهنمایی متقاضیان در بازار مسکن، می‌توانند نرخ‌های پیشنهادی فروشندگان را به آنها اعلام کنند!

به طور یقین طراحی سایت مذکور به منظور جلوگیری از اعلام نرخ های غیرواقعی است؛ اما برخی مشاوران املاک با این نوع راهنمایی همچنان به ضرر خریداران قدم برمی‌دارند.

پاسکاری مشاوران املاک با مدیر بنگاه

عده دیگری از دلالان فعال در بازار مسکن به محض مواجه شدن با پرسش درباره اطلاع از طرح بلوک‌بندی قیمت در بازار مسکن در مناطق مختلف تهران، اظهار بی اطلاعی کردند وگفتند: هنوز در رابطه با این مساله از سوی مدیر بنگاه اقدامی صورت نگرفته است و به احتمال ۱۰۰ درصد مدیر آژانس از این موضوع اطلاع دارد که بهتر است با وی درباره این طرح گفت‌وگو داشته باشید!

نحوه رفتار این دسته از مشاوران املاک مشخص است که اطلاع‌رسانی از طریق وزارت مربوطه به درستی انجام نشده یا اینکه مدیران بنگاه طرح سایت اعلام «قیمت مرجع» را بی‌اهمیت تلقی کرده‌اند.

سایت اعلام قیمت مرجع به ضرر خریداران ؟

در همین حال یکی از بنگاهداران که از راه اندازی این سایت اطلاع داشت، تاکید کرد: این سایت ممکن است به ضرر خریداران در بازار مسکن نیز عمل کند؛ چراکه سایت اعلام «قیمت مرجع» قرار است نرخ هایی را که در بازار معامله می‌شود در سایت به نمایش بگذارد. وی در ادامه افزود: این روزها بیش از ۸۰ درصد نرخ های پیشنهادی و معامله شده غیرحقیقی هستند در این صورت اگر همین قیمت‌ها در این سایت در معرض دید عموم قرار گیرد شاید نرخ‌های کاذب به عنوان قیمت‌های حقیقی برای متقاضیان شناخته شود.

دنیای اقتصاد

 

    نظرات