بنیاد مستضعفان، پیمانکاری که نمره اش صفر است اما مدعی است!

بنیاد مستضعفان، پیمانکاری که نمره اش صفر است اما مدعی است!

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت قطعه ۲ و ۳ آزادراه تهران - شمال به بخش خصوصی سپرده می شود و اگر بنیاد می گوید وزارت راه شریک خوبی نیست می تواند از شراکت کنار برود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی در خصوص وضعیت آزادراه تهران - شمال و مشکلات میان وزارت راه و بنیاد مستضعفان، اظهار داشت: آزادراه تهران شمال در حال ساخت است قطعه ۴ را سال گذشته قول داده بودیم که افتتاح کنیم اما رانش زمین سبب شد که پروژه عقب بیافتد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما تلاش می کنیم که در شهریور ماه امسال این قطعه به افتتاح برسد تا در عید فطر مردم از این راه استفاده کنند همچنین قطعه یک از تهران تا شهرستانک که حدود ۳۳ کیلومتر است و احداث آن ۶۰ کیلومتر راه را کوتاه می کند برعهده پیمانکاران چینی است که البته آنها پیمانکار بنیاد مستضعفان هستند.

نیکزاد تصریح کرد: برای ساخت قطعه ها ۲ و ۳ هم قرار بود بخش خصوصی وارد شود که هنوز پیمانکاری نیامده و بنیاد هم فعالیتی در این قطعه ها ندارد بنابراین در حال رایزنی هستیم تا یک شرکت خصوصی عهده دار ساخت قطعات ۲ و ۳ بخش خصوصی شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره گلایه بنیاد نسبت به اینکه واگذاری ساخت قطعه ۲ و ۳ برخلاف قرارداد است، گفت: این توافق برای قبل از دولت احمدی نژاد بوده است و قرار بود که بنیاد مستضعفان قطعه ۲ و ۳ را هم قطعه را بسازد اما در حال حاضر فقط قطعه ۴ و ۲ در حال ساخت است.

نیکزاد ادامه داد: بنابراین ما پیشنهاد دادیم که ما به همراه بنیاد قطعه ۱ و ۴ را تمام کنیم و ۲ و ۳ را به سایر بخش های خصوصی بدهیم زیرا اگر بنیاد می توانست در طول این مدت آزادراه تهران شمال را تمام می کرد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان قطعه ۱ و ۴ را تمام کند و فرقی هم ندارد قطعه ۲ و۳ را چه کسی می سازد و پس از پایان ساخت برای ۵۰ درصد اصل و سود، در مدت زمان مشخص عوارض دریافت می کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد اگر می خواهد باقی آزادراه را بسازد ما مشکلی نداریم، گفت: اما وقتی که زمان مشارکت تمام شده بهتر بود که قسمتی از کار را به جامعه متخصصین دیگری بسپارند بالاخره در کشور پیمانکاران بهتری هم وجود دارند به عنوان مثال زمان ساخت آزادراه خرم آباد پل زال شروع و اتمام آن، کمتر و سریعتر از آزادراه تهران شمال بود.

نیکزاد در خصوص اینکه بنیاد مطرح کرده که این موضوع را از طریق دادگاه حل می کند، بیان کرد: این موضوع بسیار زشت است که در افکار عمومی مطرح شود پیمانکاری کار نمی کند و نمره اش صفر است اما مدعی است.

وی افزود: به جای اینکه این حرفا را مطرح کنند هر چه زودتر قطعه های ۴ و ۱ را تمام کنند و بعد بیایند قطعه های دو و سه را هم بسازند اگر نمی توانند و می گویند ما شریک خوبی نیستیم پس این شراکت را رها کنند زیرا به اعتقاد ما ۲۰ سال شراکت برای یک پروژه کافی بوده است.

 

    نظرات