آموزش و پرورش در نهادينه كردن فرهنگ مصرف بهينه نقش ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان لرستان مهندس اميري با اشاره به نقش اموزش و پرورش براي نهادينه كردن مصرف بهينه برق گفت: آموزش و پرورش به عنوان يكي از دستگاه هاي موثر با توجه به جامعه هدفي كه تحت پوشش دارد مي تواند نقش مهمي در ترويج فرهنگ مصرف بهينه انرژي ايفا نمايد
وي افزود: رشد روز افزون مشتركين و افزايش مصرف برق در سطح استان نيازمند سرمايه گذاري و صرف هزينه هاي بالا در ايجاد زيرساخت هاي توليد انتقال و توزيع برق است و از طرفي بهينه سازي و درست مصرف كردن اين سرمايه ميتواند از هدر رفت هزينه جلوگيري نمايد، بنابرين فرهنگ سازي در اين زمينه اهميت فراواني دارد.
مهندس اميري ادامه داد: شركت توزيع برق استان لرستان در راستاي نهادينه كردن مديريت مصرف برق برنامه هايي را در دستور كار قرار داده كه اميدواريم با همكاري آموزش و پرورش استان در سطح مدارس به بهترين نحو اجرايي گردد.
سرپرست شركت توزيع برق لرستان ابراز داشت: آموزش مباحث مديريت مصرف برق در مقاطع مختلف از سوي مربيان و معلمان آموزش و پرورش در كلاس ها و اعزام كارشناسان مديريت مصرف در شهرستان ها براي شركت در نشست آموزشي خانواده از جمله اين فعاليت ها است.
مهندس اميري گفت: شركت توزيع نيروي برق با امضاي تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش موظف است كه در طي سال جاري تعداد ??? نفر از معلمان ابتدايي را در زمينه مديريت مصرف برق آموزش دهد تا با اين اقدام گام موثري در نهادينه كردن فرهنگ بهينه مصرف كردن برداشته شود و در سالهاي آينده اثرات آن را ببينيم
در ادامه مهندس رستمي مدير دفتر مديريت مصرف استان گفت: اين تفاهم نامه براي آموزش 500 نفر از معلمين ابتدايي سطح استان منعقد گرديده و همچنين هر معلم يك كلاس از دانش آموزان را آموزش ميدهد بطوريكه حدود 30 هزار نفر ساعت آموزش براي دانش آموزان در زمينه مديريت مصرف برگزار مي شود.
وي در پايان گفت: بديهي است كه اين دانش آموزان ، مادران و پدران آينده هستند و از سن پايين با اين مطالب آشنا ميگردند و در ذهن آنها باقي مي ماند و به آنها عمل ميكنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات