هیچ‌یک‌ از گزارش‌های وزارت نیرو در خصوص آب اصفهان مصوب و مستند نیست/ خط یک مترو نیازمند تعمیرات

هیچ‌یک‌ از گزارش‌های وزارت نیرو در خصوص آب اصفهان مصوب و مستند نیست/ خط یک مترو نیازمند تعمیرات

    هیچ‌یک‌ از گزارش‌های وزارت نیرو در خصوص آب اصفهان مصوب و مستند نیست/ خط یک مترو نیازمند تعمیرات

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به رغم همه دغدغه‌های مردم و وعده‌های مسئولان دولتی از رئیس جمهور تا دیگران، هنوز اقدام رسمی یا دستوری، صورت جلسه‌ای یا تخصیصی به صورت قطعی در خصوص آب انجام نشده است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: ان‌شاء‌الله شفاعت و دعای آن حضرت مشمول حال همه ما شود و توفیق بهره‌برداری از این ایام را داشته باشیم.

    وی در ادامه گفت: امروز چهارم دی‌ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) است که این مناسبت را به همه مومنین و پیروان آن حضرت تبریک می‌گوییم.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی در صحن امروز شورا، گفت: با حضور شهردار اصفهان به عنوان رئیس هیات مدیره، مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی به منظور تصویب تراز‌نامه و صورت‌های مالی و تفریغ بودجه ۱۴۰۰ این شرکت در دستور کار است.

    وی بیان کرد: گزارش‌هایی داده می‌شود که وزارت نیرو چنین و چنان خواهد کرد اما مستند و مکتوب و مصوب نیست و به رغم دستور صریح رئیس جمهور و تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۸ آبان با مردم اصفهان، هنوز این مشکل حل نشده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به عدم اهتمام مسئولان به خصوص وزارت نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو بعد از حدود یک سال و چند ماه، هنوز مشخص نکرده که در خصوص زاینده رود چه خواهد کرد. دولت‌های قبلی کاری نکردند و فرصت‌ها را از دست دادند و به نظر می‌رسد رویه در این دولت نیز همان فرصت سوزی‌های قبلی است.

    وی تاکید کرد: در خصوص آب باید وحدت کلمه داشته باشیم و اولویت طرح‌ها مشخص باشد. در این خصوص مقداری اختلاف نظر وجود دارد اما امیدواریم با پیگیری همگانی این تشتت خاتمه یابد.

    نورصالحی با اشاره به اولویت‌های شورا در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی گفت: ساماندهی و ایجاد شرایط مطلوب برای مردم در حوزه حمل و نقل در دستور کار مدیریت شهری است، در این راستا طرح‌ها و لوایحی تصویب شده است. در بودجه ۱۴۰۱، ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی اتوبوس پیش‌بینی شد که به همت شهرداری بیش از ۲ برابر تحقق یافته که قرار است در اصلاح بودجه این مورد لحاظ شود.

    وی خاطرنشان کرد: با اهتمام مدیران شهری، ۸۰۰ اتوبوس آماده به کار داریم و تا پایان سال این آمار به ۱۰۰۰ دستگاه می‌رسد. همچنین ۱۸۵ اتوبوس قرار بود تا پایان سال تحویل داده شود که بخشی از آن به سال آینده موکول شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه مترو با وجود افزایش غیرقابل پیش بینی هزینه‌ها در حال انجام است، گفت: خط ۲ متروی با قوت در حال تکمیل است و امیدواریم با همتی که وجود دارد بخشی از خط دو در آینده‌ای نزدیک راه اندازی شود.

    وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر در روز از مترو استفاده می‌کنند، افزود: این ناوگان پس از چند سال فعالیت نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارد که این موضوع برای اطمینان از امنیت تردد قطارهاست.

    نورصالحی ادامه داد: شورای پنجم، مصوبه‌ای در خصوص خرید قطعات مترو داشته است که محقق نشد، این موضوع در دوره جاری شورا نیز بررسی شد. به رغم اینکه شورا موضوع را مصوب و هیات انطباق فرمانداری آن را تایید کرد اما نزدیک دو ماه است که به رغم مکاتبات، هنوز این موضوع عملی نشده است. امیدواریم روزی برسد که سلایق شخصی بر روند انجام فعالیت‌ها حاکم نباشد و آنچه که فرآیند قانونی است عملی شود.

    وی تصریح کرد: چند ماه پیش اتفاقی مشابه در خصوص اوراق مشارکت مترو و اتوبوسرانی رخ داد، اما زمان گذشت و ارزش پول کاهش یافت. امیدواریم این اتفاق در خصوص تهیه قطعات مترو تکرار نشود.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شرکت مترو و سازمان قطار شهری از سال ۱۳۹۶، به دنبال تجهیزات لازم برای تعمیرات دوره‌ای مترو بودند و در صورتی که تامین نشود خدمات رسانی به شهروندان دچار مشکل می‌شود.

    وی تاکید کرد: به دنبال کاهش سر فاصله حرکت مترو هستیم، ضمن اینکه افزایش کیفیت خدمات اتوبوسرانی نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این مسیر موفق شویم تا مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و با توسعه خدمات حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا نیز گام برداریم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات